@Magica Det finns inget hinder för att komma ut och tävla lite om lusten infunnit sig. Kul att du ska vara med i LC i höst
@Fiorano Ja hade jag det så förspänt då hade jag också varit snål och väntat
Ni har ju inte bråttom nånstans.
*kl
Tränaren red min häst idag och hon fick verkligen ett ordentligt pass. Så bra att nån med lite mer styrka och långa ben kan sätta sig upp ibland, för det är det bekymret jag ibland får att hon bara trycker emot och jag är för liten och klen. Tex i ökningarna då hon drar iväg och jag inte orkar hålla emot, nu helt plötsligt satt det en som verkligen kom om med skänkeln och kunde få ordning på det där. Jävlar så sur min häst blev, och gjorde sina konster i vanlig ordning när det inte passar, men sen när hon fått visa sin åsikt var det ju inget mer med det utan bara att göra som man ska. Sto
Förvända galoppen till vänster såg jättefin ut, åt höger är hon inte lika stark och det blev ett avbrott när hon tappade orken, men hon var inte olydig och tjurig och då gör det ju mindre. Ryggningarna gillar hon ju inte men det var även i början av passet när hon skulle testa och se vad den här ryttaren gick för, det lossnade lite och blev mkt bättre.
Jag berättade om mina planer att rida LA:3 i september och min tränare tyckte det var självklart att rida den istället för LC. Och att jag skulle träna nu i vinter och rida MSVC i vår
men det tycker jag inte alls vi är redo för. Är en lång väg till att bli stabil i LA med samlad och förvänd galopp, ryggning, halt ur galopp osv sedan gå vidare och rida skolor, enkla byten, ökade gångarter och ännu mera samlade osv på tävling. Men det är ju kul att man inte blev sågad vid fotknölarna iaf, jag vågade nästan inte säga att vi skulle rida LA:3 redan nu
Nu får hon vila imorgon för hon var rejält trött efteråt. Passar ju utmärkt i min förkylningsvila, så rider jag för tränaren på torsdag och hoppas på det bästa.
Nåt som stör mig är att igår såg jag att hon hade en liten galla på utsidan i hasleden höger sida, det var den hon skadade i gallret. Mjuk, oöm och inte varm, men dock är den där. Hon såg inte påverkad ut av den varken igår eller idag men den blir varken sämre eller bättre av rörelse. Förvisso sväller hon generellt i benen när det är såhär varmt, men det är ingenting i den andra hasen... Hade velat ha kyllera på det efter de här passen men jag äger ingen sån tyvärr. Får hålla lite koll på det där och se vad det blir.
Gnager såklart i bakhuvudet att hon kanske inte håller för den här träningen.