@Amanda_F Vilken inkompetent tränare. Stöd är en del i utbildningsskalans grund och om man nu inte kan hjälpa till med det ska man kanske hitta ett annat jobb... Hoppas verkligen denna inte har många elever
Jag tycker att du har en bra inställning till din häst. Som hobbyhästägare ska man framförallt ha en kompis tycker jag, de växer som sagt inte på träd. Sen är din kompis väldigt utvecklingsbar och det där är som sagt bara en fråga om styrka och att hitta knapparna, herregud ni har ju inte känt varandra länge...
Fördelen med att vara i vår ålder tycker jag definitivt är att man har en annan förmåga att strunta i andra. Så många ggr jag har hört att jag borde göra mig av med min häst, inte minst läst här på buke att jag inte klarar av henne osv. Förvisso har jag ju själv varit rejält trött på henne emellanåt, men det ska isf baseras på vad Jag känner och ingen annan. Man får ta det med ett kilo salt. Med tanke på att jag är den enda som ridit henne de senaste åren är det ju märkligt att hon går så bra som hon gör idag, om jag inte klarar av henne. Men det är klart att nån kanske i smyg ridit till henne på nätterna utan min vetskap...