07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså fyyyy vad jobbigt livet kan vara ibland. Kom hem från stallet sent efter att ha varit på Farfars begravning och bodelning. C var fin men lite tjurig, av anledningar jag förstår. Men sen blev det värre. Men bara för mig. På vägen hem från stallet fick jag ett sms med frågan om det var min barndomsbästis dödsannons som var i tidningen. Såklart var det hon och nu kan jag inte sova. Vad livet känns orättvist ibland. Mest för hennes familj så klart, hon hade två små döttrar och var ensambarn så hennes föräldrar (vänner till min mamma) har inga egna barn kvar. :(

Så morgondagens programridning får gå som det går. Ska förklara för domaren som jag känner ganska väl nu hur läget är, så vi får göra det vi kan helt enkelt.

Har ju dubbeltränat denna veckan:)! I onsdags gick det ganska ok, fokus på att få ihop skeppet så det inte seglar vid för våg;), hon tenderar bli låång och jag har lite fel teknik att få ihop.
Tar gärna uppresande och blir kvar vilket tränaren upplyste mig barskt om att no, no, inte göra så. Blir bara en fortsatt lång häst med hög nacke och sänkt rygg.
Å jag vet ju att jag ska få snurr på dom där bakbenen, så det har varit prio, att hitta verktyg hur jag ska göra.
Förvända galoppen var mycket bättre träningstillfälle två som var igår, samt även övergångarna!

Det e ju såå kul att träna!!!

Fick för mig att rida ut själv idag. Han började redan på stallbacken att studsa och gå på bakbenen. Men vi kom iväg efter lite hjälp. Sen blev det stopp igen och då hoppade jag av och ledde en bit. Lätt irriterad över att han är så mesig. Som tur är så gick resten av turen riktigt bra och vi traskade omkring i skogarna och letade ridvägar. Mysigt som bara den och då kommer den härliga ridkänslan fram igen. Han måste ju kunna gå att rida ut på själv men en gång i veckan är lite för lite för den här hästen. Men det blir nya tag i morgon igen :)

Skrittade ut en riktigt lång tur idag och klättrade i skogen med en kompis. Jag har fått värsta sommarförkylningen from hell som bröt ut inatt, orkade inte göra nåt annat. Så är det att umgås med systerbarnen på semestern...
Hoppas på att återhämta mig snabbt så att jag kan rida vettigt, ska ju tävla nästa helg och senaste veckan har vi ju bara lufsat runt mestadels. Har inte tid med detta.

Hade syrran med mig idag så hon fick fota lite :p
Inte lika uppe i formen som när jag tränar såklart men tycker ändå det ser okej ut. Bättre än det känns iallafall :D
fotobomb

Vä öppna

Mellantrav med låg front

Mellantrav igen

Skänkelvikning

Hö sluta, vår akilleshäl

Stretch

Red GP idag, men tyckte hon kändes lite halvseg/lång svår att få ihop, tror hon var lite påverkad av värmen som vi haft här idag. Avslutade dressyrpasset eftersom det ändå inte kändes så bra och så tog vi några vändor I backen istället. Då piggnade hon till eftersom pappa hade startat bevattningen précis bredvid, sen efter det var hon minsann pigg, och blev stark som en oxe istället, fram skulle hon till varje pris!

Red även Fendi som annars har vilat ganska mycket I sommar, blev en galoppsträcka på stubbfält!! Det ska GP få testa imorgon.

Tack allesammans. Att någon inte blir äldre än 34 borde vara förbjudet!

Idag har jag och C varit på programridning och jag är lite arg fortfarande. Den här domaren är inte den första som sagt så här, men hon sa att får jag inte honom att lära sig ta stöd så borde jag sälja honom. För jag är värd en bättre häst. Meningen var att jag skulle få hjälp fila på programmet efter att jag ridit det (61,8%% i LA:3) men det behövdes inte enligt henne, och hon kunde inte hjälpa mig med hans form eftersom han inte funkar på uppresande tygeltag. Well well. Har i alla fall lärt mig att jag inte behöver starta om hon dömmer någon tävling. Han var en liten dröm att ha med sig idag och sköter sig riktigt fint nu i allmänhet!

Tack allesammans. Att någon inte blir äldre än 34 borde vara förbjudet!

Idag har jag och C varit på programridning och jag är lite arg fortfarande. Den här domaren är inte den första som sagt så här, men hon sa att får jag inte honom att lära sig ta stöd så borde jag sälja honom. För jag är värd en bättre häst. Meningen var att jag skulle få hjälp fila på programmet efter att jag ridit det (61,8%% i LA:3) men det behövdes inte enligt henne, och hon kunde inte hjälpa mig med hans form eftersom han inte funkar på uppresande tygeltag. Well well. Har i alla fall lärt mig att jag inte behöver starta om hon dömmer någon tävling. Han var en liten dröm att ha med sig idag och sköter sig riktigt fint nu i allmänhet!
Ush en sån dålig inställning av domaren, man ska ju bli peppad och inte tappa förtroendet på en programridning.

Skönt att han var bra att ha med sig.

@Amanda_F what? Det var det dummaste jag hört. Klart hästen kan lära sig ta stöd det handlar bara om tålamod och styrka.
Det kanske kommer ta dig ett år och du kanske inte kommer kunna tävla men det är klart att det går.

Uppenbarligen har han inte styrkan att gå fram till handen i den formen han går i. Då får du hitta vilken form han tar stöd i och rida utifrån det. Ju starkare han blir desto närmare normal form kommer han komma.

@sassiball eller hur? Tur att jag är ganska rutinerad på programridning annars hade jag nog blivit mer ledsen.

Å andra sidan, jag har ridit sex olika hästar i LB-MsvB. Alla hästar har folk sagt att de är för dåliga för mig. ALLA. Ponnyn var ju för gammal och svår i munnen, M för stel och struttig, I för dålig gång, Z för långa bakben och tråkig energi och F i nedförsbacke. Och nu en Giraff. Är det någon som är villig att sponsra mig med en toppenhäst så slipper jag sånt här? Totilas kanske vill trappa ner lite?

@Amanda_F what? Det var det dummaste jag hört. Klart hästen kan lära sig ta stöd det handlar bara om tålamod och styrka.
Det kanske kommer ta dig ett år och du kanske inte kommer kunna tävla men det är klart att det går.

Uppenbarligen har han inte styrkan att gå fram till handen i den formen han går i. Då får du hitta vilken form han tar stöd i och rida utifrån det. Ju starkare han blir desto närmare normal form kommer han komma.
Jag kommer att ge det tid! För nu funkar allt det andra och jag spenderar en försvinnande liten tid på tävlingsbanan ändå. Och han är en riktig kompis och sånna växer inte på träd!

Och jag skiter i procenten nu. Jag kommer tävla, procenten kommer att vara 50- 62 typ och det är helt ok... Ingen dör av det!

@sassiball eller hur? Tur att jag är ganska rutinerad på programridning annars hade jag nog blivit mer ledsen.

Å andra sidan, jag har ridit sex olika hästar i LB-MsvB. Alla hästar har folk sagt att de är för dåliga för mig. ALLA. Ponnyn var ju för gammal och svår i munnen, M för stel och struttig, I för dålig gång, Z för långa bakben och tråkig energi och F i nedförsbacke. Och nu en Giraff. Är det någon som är villig att sponsra mig med en toppenhäst så slipper jag sånt här? Totilas kanske vill trappa ner lite?
En sak har jag lärt mig. Låt ingen annan tala om för dig vilken häst du ska ha! Du känner själv om det finns en möjlighet/väg att gå. Folk kan gärna tipsa men inte tala om rent av. Det är oerhört sårande och nedvärderande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 806
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 583
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 092
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar