Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Magica Du hade inte velat visa bild på hur hovarna ser ut?
Ush en sån dålig inställning av domaren, man ska ju bli peppad och inte tappa förtroendet på en programridning.Tack allesammans. Att någon inte blir äldre än 34 borde vara förbjudet!
Idag har jag och C varit på programridning och jag är lite arg fortfarande. Den här domaren är inte den första som sagt så här, men hon sa att får jag inte honom att lära sig ta stöd så borde jag sälja honom. För jag är värd en bättre häst. Meningen var att jag skulle få hjälp fila på programmet efter att jag ridit det (61,8%% i LA:3) men det behövdes inte enligt henne, och hon kunde inte hjälpa mig med hans form eftersom han inte funkar på uppresande tygeltag. Well well. Har i alla fall lärt mig att jag inte behöver starta om hon dömmer någon tävling. Han var en liten dröm att ha med sig idag och sköter sig riktigt fint nu i allmänhet!
Jag kommer att ge det tid! För nu funkar allt det andra och jag spenderar en försvinnande liten tid på tävlingsbanan ändå. Och han är en riktig kompis och sånna växer inte på träd!@Amanda_F what? Det var det dummaste jag hört. Klart hästen kan lära sig ta stöd det handlar bara om tålamod och styrka.
Det kanske kommer ta dig ett år och du kanske inte kommer kunna tävla men det är klart att det går.
Uppenbarligen har han inte styrkan att gå fram till handen i den formen han går i. Då får du hitta vilken form han tar stöd i och rida utifrån det. Ju starkare han blir desto närmare normal form kommer han komma.
En sak har jag lärt mig. Låt ingen annan tala om för dig vilken häst du ska ha! Du känner själv om det finns en möjlighet/väg att gå. Folk kan gärna tipsa men inte tala om rent av. Det är oerhört sårande och nedvärderande.@sassiball eller hur? Tur att jag är ganska rutinerad på programridning annars hade jag nog blivit mer ledsen.
Å andra sidan, jag har ridit sex olika hästar i LB-MsvB. Alla hästar har folk sagt att de är för dåliga för mig. ALLA. Ponnyn var ju för gammal och svår i munnen, M för stel och struttig, I för dålig gång, Z för långa bakben och tråkig energi och F i nedförsbacke. Och nu en Giraff. Är det någon som är villig att sponsra mig med en toppenhäst så slipper jag sånt här? Totilas kanske vill trappa ner lite?