Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För två veckor sedan blev min häst plötsligt tvärhalt mitt under en hopplektion (markarbete med galoppbommar på marken). Vi hade vilat...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 680
Senast: älgen
·
Hästvård Eller snarare namnet på åkomman/problemet/vad det kan tänkas kallas. Tänker på hästar som står och "niger" lite med frambenen ibland...
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: Egonson_
·
Hästvård Vad anser ni? Kan hästen bli sjuk av att bli utställd i hagen svettig? Jag läste nedan i en blogg och jag tycker det låter vettigt...
2 3
Svar
57
· Visningar
17 505
Hästvård Någon som har sanerat stallet med medlet Boracol, när lät ni hästarna komma in igen. Enl nåt faktablad jag hitta på nätet står det...
Svar
4
· Visningar
1 386
Senast: annis_e
·
Hästvård Svullen i höger fram, litet skrap sår på 1x0,5 cm ej varm hade stor sten satt under hoven som jag fick bort. Även svullen vänster bak...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: Verdandi
·
Foder & Strö Jag har nyligen fått hem hästarna till egna gården. Har alltid stått inackorderad förut så jag har väldigt liten erfarenhet av att...
Svar
19
· Visningar
3 718
Senast: Gammeln
·
Foder & Strö Jag har sökt runt lite men inte hittat någon tråd som jag tycker passar bra. Rätta mig om jag har fel :) Jag har ett fullblod på 19...
2
Svar
24
· Visningar
8 055
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Måste hitta någon lösning på min hästs karledsproblem, skavkänsliga hud och svårläkta sår. Hon har haft knutor i huden och sår i...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
9 815
Senast: Natasja
·
E
Foder & Strö Hej. Jag har sökt runt så mycket jag kunnat och känner att det inte finns nån vettig tråd om tillskottsfoder. Jag tänkte att vi kunde...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 413
Foder & Strö Ni som har gamla hästar, vad räknar ni på för näringsbehov till era hästar? Finns det något särskilt att sikta på i MJ och smrp per dag...
Svar
6
· Visningar
1 123
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Tycker det dammar ganska mycket om de nya höbalarna vi köpt nu, mest första lagret, sen är det bättre. Men fortfarande lite dammigt. Ena...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 997
Hästvård Hej! Jag har ett mysterium... Tänkte om någon här har någon erfarenhet eller vet vad som kan vara problemet för jag har ingen...
Svar
7
· Visningar
1 427
Senast: orakel96
·
Foder & Strö Vad för kompletteringsfoder kan man ge till ett fullblod (10 år) som är aningens underviktigt och ej igång? Jag vill helst undvika att...
Svar
9
· Visningar
1 164
Senast: cutty
·
Hästvård Min kära islänning har bronkit, som jag medicinerat med Ventipulmin, cortison, slemlösande, inhalator med cortison. Stundtals bättre och...
Svar
7
· Visningar
3 848
Senast: Lotus
·
Hästvård Hej, jag har ett sto som är rätt besvärligt när hon brunstar - hon är vild i hanteringen och stannar gärna när man rider. Jag har läst...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Kiinas
·
T
Hästvård Hej! Hoppas här finns någon kunnig på detta område. Då förra hösten var en extrem ekollonhöst hos oss, så fick vi stänga av stora delar...
2
Svar
29
· Visningar
7 446
Senast: Korven
·
A
Hästvård Någon som vet eller har något förslag om vad jag ska göra med en häst som sliter vänster bak mer än den högra. Den högra är normal men...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: kryddelydd
·
Foder & Strö Hej! Jag har letat som en galning efter en doseringsanvisning på Breathe Free örter från D&H men hittar inget... Råkade köpa en...
Svar
5
· Visningar
1 550
Senast: Tretjak
·
Hästvård Hur tänker ni kring täcken? Vad är det som avgör vilket täcke ni lägger på eller vill att stallägaren lägger på eran häst? Är det...
Svar
14
· Visningar
2 533
Senast: Maléne
·
Foder & Strö Hur förvarar ni morötter i stallet under sommaren för att de ska hålla sig fräscha? Det här gäller morötter i påse från butiken, inte...
2
Svar
22
· Visningar
6 563
Senast: Pathmaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka