Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Sitter här med en liten fundering efter att faktiskt ha läst vadsom står i TR om vaccination. Detta står i TR:Vaccinationsintervall...
Svar
14
· Visningar
3 511
Senast: Nominous
·
Hästvård Vi har ett 21-årigt halvblod som för 8 månader sedan lyckades få senskador båda(!!) djupa böjsenorna fram. Av dessa finns nu bara en...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: moiran
·
Hästvård Jag har ett problem. Min medryttarhäst är en valack född -96 som är otroligt välutbildad. Han och jag brukar rida bomträning för tränare...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: McFlurry
·
L
Hästvård Hej! Kollade i min foderhästs vaccinationspapper när jag skulle vaccinera honom i mitten av februari. Han har fått 3 sprutor innan jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 226
Senast: Vilya
·
Hästvård Jag funderar på att skaffa en furminator. Är det någon här som testat det på en islänning med riktigt tät päls? Skulle det till och med...
2
Svar
30
· Visningar
7 198
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hej mina allvetande internet-gurus! :) Jag har kört fast i uträkningen av min tjocke shetlandsponnys vikt. Använder mig av Christina...
Svar
12
· Visningar
5 590
Senast: bigganl
·
Hästvård Några bilder: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Sammy/Mina%20dokument/Mina%20bilder/ddd/sssssssssss.JPG...
Svar
5
· Visningar
3 063
Foder & Strö Är själv frälst i allt som har med foderlära att göra men är ändå lite tveksam ang min häst. Har varit konvalescent nu sedan november...
Svar
15
· Visningar
1 706
Senast: svea
·
Hästvård Min 24-åriga travarvalack har börjat rulla sig väldigt mycket i hagen. Han är frisk och äter bra, normal puls temp och andning. Men det...
Svar
10
· Visningar
3 649
Senast: maria_b
·
Hästvård Vad tycker ni om det? Märker ni någon skillnad/ingen skillnad alls? Ja skriv helt enkelt vad ni tycker om det :angel: Jag ger...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
19 780
Senast: arabia
·
G
Hästvård Har ni sett videoklippen på youtube av SwedishHoofSchool (Final Proof) om hovmekanismen? Tycker ni att det är djurplågeri att hästar har...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
22 177
Senast: Piraja
·
Hästvård Tänkte höra mig för lite om erfarenheter här. Ska prata med veterinär imorn igen eftersom det inte är akut men det finns alltid folk på...
Svar
0
· Visningar
1 156
Senast: maria_b
·
Hästvård Hur lång tid är det rimligt att det tar att mocka 12 boxar?:confused: (vissa renliga, vissa stökiga + sopa 30 m stallgång och fyllapå...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 167
Senast: cathol
·
Foder & Strö Det finns ju så många människor med idéer här på Buke så varför inte posta en tråd och få lite råd. Jag har en travare som är tanig av...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 338
Senast: sandrafors
·
Hästvård Skulle vilja ha era åsikter om de här med täcken. Ska hästarna täckas eller inte?
2
Svar
20
· Visningar
2 040
Senast: Mynta2
·
L
Hästvård Hej alla bukefalister! :) Precis som rubriken säger handlar den här tråden om en halt häst. Det är nämligen så att en av mina två...
Svar
4
· Visningar
1 089
Senast: LeRoi2006
·
Foder & Strö Vi har råttbajs i havren där jag hyr in min häst. I varje skopa/kilo hittar man en bajs eller två, så det är ganska mycket. Äckligt...
Svar
8
· Visningar
3 528
Senast: Liten
·
C
Hästvård Min häst är världens snällaste men sista tiden har han börjat sparka ned folk när de leder honom dock inte varje gång men rätt var det...
Svar
16
· Visningar
2 241
Senast: Lager
·
Foder & Strö Någon som har någon erfarenhet av St Hippolyt Glucogard? Träffade en försäljare på Eurohorse som påstår att det är SÅ bra till...
Svar
7
· Visningar
4 119
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Min häst hade problem med andningen förra sommaren. Han andars lite ansträngt och har för många andetag per minut i vila. Vi var på...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Rubinola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka