Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Hej! har min häst nu stående på klinik pga att hon har extremt höga levervärden samt blodfetter. Levervärdet var över 2000 och ska ligga...
Svar
2
· Visningar
2 469
Senast: HannaPP
·
E
Hästvård Min medryttarhäst får väldigt lätt skav, speciellt av sadelgjorden nu under vintern. Han spänner upp magen när man drar åt sadelgjorden...
2
Svar
20
· Visningar
5 070
Senast: Ante
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av det? Det gäller ett sto. Vad kan det bero på? Vet är kontaktad.
Svar
3
· Visningar
3 308
Hästvård Hästen i fråga fick fång i början av juni, och svarade bra på medicin direkt, och har hela tiden sett fräsch ut. Har vilat från...
Svar
10
· Visningar
3 317
Senast: Boj
·
Hästvård Har ett fullblod med dåliga hovar. De är väldigt fnasiga och dessutom är där mini-sprickor. När jag skulle ta in henne ikväll, så...
Svar
0
· Visningar
716
Senast: Ellanamde
·
Hästvård Är det någon mer som varit med om att kotorna sjunkit ned på någon häst?? Jag har funderingar på om detta är något som påverkar hästen...
Svar
7
· Visningar
2 601
Senast: coari
·
Foder & Strö Ni som har skaffat småmaskiga nät att fodra grovfoder i: Hur har ni satt upp näten i hagen? Eller har ni dem i låda? på pall? annan...
2
Svar
31
· Visningar
10 568
Senast: doleron
·
Hästvård Jag är besatt av pälsglans, finns inget bättre! :love:;);) Jag har testat nästan alla vanliga + några ovanliga men blir aldrig...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
15 537
Senast: Pillis_
·
Foder & Strö Hej! Jag är rätt ny som hästägare (har bara haft min häst i några månader) och har nu börjat fundera på fodret. Jag står med honom på...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hej, i slutet av September förra året blev min häst sparkad i hagen och fick en "fraktur" (några krossade benbitar) på framsidan av...
Svar
0
· Visningar
826
Senast: Ozen
·
Hästvård Om en tand inte har något motstånd? Som i det här fallet : Hästen var hos tandläkaren för knappa två år sedan.. (förra ägaren) Jag...
Svar
0
· Visningar
757
Senast: cress
·
Hästvård Kan man som privatperson få tag på ett stetoskop? Obs! Skriv inte ut namn på ev butiker m m utan mer allmänt tips annars tas nog tråden...
Svar
14
· Visningar
1 428
Senast: Tretjak
·
Hästvård ja som rubriken lyder vad gör man??? min häst har fått för sej en fix ide att klia svansen mot ALLT!!!! hon kliar så mkt att de...
2
Svar
30
· Visningar
7 281
Senast: cillaozantos
·
Hästvård När lindar ni benen på era hästar och med vad? Börjar bli extremt förvirrad då man hör teorier hit och dit om det är bra eller dåligt...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 137
Hästvård Min häst gick i morse omkull i hagen,bakbenen hade bara glidit undan,och nästan gått ner i spagat. Han vart chockad och rädd och vågade...
Svar
9
· Visningar
1 691
Hästvård Ringde och bokade tid idag, mitt sto har varit knackig till och från hela hösten nu och visade nu tydlig hälta på vänster fram (böjt...
Svar
19
· Visningar
1 618
Senast: lady_vip
·
A
Hästvård Hej! För några veckor sen började min häst bete sig annorlunda vid ridning. Han har alltid varit lätt i handen men nu blev han så...
Svar
5
· Visningar
1 594
Hästvård Mitt dräktiga fullblodssto har idag diagnostserats med fång. Inte särskilt vanligt hos fullblod, dessutom är hon inte i något...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
14 240
Senast: Qosack
·
Foder & Strö har tidigare haft grund till hästen och kompletterat dåliga värden på höet med lusern, men nu när hon inte går så många dagar i veckan...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag har ett halvblodssto på ca 165cm.. Hon väger runt 500kg. Vi har hösilage i stallet och hon äter mellan 14-15 kg av det per dag...
Svar
13
· Visningar
1 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka