Sv: BÄSTA pälsglanset?
Naturligtvis har du rätt i att välmående,foder,vatten,miljö,arv,och skötsel är avgörande för hästens välbefinnande.
Hästens välbefinnande avspeglar sig i hårremmen..
Man får dock inte glömma bort att det är hästens skyddshår och täckhår som här med alla medel man ger råd om..
Vet du själv vad olika produkter ger för effekt på individens naturliga skyddande fettlager/ hårrem????
Vad är problemet med vanligt vatten och lite rykt???
Hästar är väl väl inga "stureplansbimbos" och har väl heller inget eget behov av att framträda som en "barbiedocka"
Jag tycker det går för långt när man läser det ena skönhetsrådet efter det andra,, ingen verkar tänka på hästens välbefinnande utan bara utgå ifrån att hästen ska uppvisa ngt som man själv vill uppnå..
Vad blir nästa steg,, hårinpackning??
Nja jag skulle nog påstå att du har fel. För att en häst ska få en äkta pälsglans krävs en optima foderstat, avmaskning vid behov osv och allmänt välmående. Rykten gör sitt till men du kan rykta en häst som inte får rätt näring i en timme utan att få glans.
Utredningseffekt i man och svans är dock en annan sak.
Jag har avelsston som glänser som de värsta showhästar och som inte har badat på år och dag, de går ute och får bra foder. Men inte fan kan jag dra handen genom deras tjocka svansar om jag inte tvättar och conditionerar eller sprayar dom blöta med en bra produkt före![]()
Naturligtvis har du rätt i att välmående,foder,vatten,miljö,arv,och skötsel är avgörande för hästens välbefinnande.
Hästens välbefinnande avspeglar sig i hårremmen..
Man får dock inte glömma bort att det är hästens skyddshår och täckhår som här med alla medel man ger råd om..
Vet du själv vad olika produkter ger för effekt på individens naturliga skyddande fettlager/ hårrem????
Vad är problemet med vanligt vatten och lite rykt???
Hästar är väl väl inga "stureplansbimbos" och har väl heller inget eget behov av att framträda som en "barbiedocka"
Jag tycker det går för långt när man läser det ena skönhetsrådet efter det andra,, ingen verkar tänka på hästens välbefinnande utan bara utgå ifrån att hästen ska uppvisa ngt som man själv vill uppnå..
Vad blir nästa steg,, hårinpackning??