Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Om man har gett hästen läkemedel som det är livslång karens på, vad finns det då för alternativ när det gäller avlivning, alltså när man...
2
Svar
25
· Visningar
6 778
Senast: Annanaz
·
E
Hästvård Hej! Är ny här så moderator får gärna flytta tråden om den hamnat fel. Har en halvblodsvalack på snart 15 år som ibland, men inte...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: Whoever
·
D
Hästvård Vi har fått bärrandsröta på våra hästar och några har även fått hålvägg. Vi har varit på Strömsholm med 2 av dem och där har en av...
Svar
17
· Visningar
8 778
Senast: Eja
·
G
Hästvård Vad skulle ni välja för hovslagare till era hästar, en utbildad hovis eller en outbildad som har gått som " lärling"? Intressant att...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 252
Senast: heartbar
·
S
Foder & Strö Hej alla, och jag kanske oroar mig i onoedan, men vill aenda kolla med er haer inne Om Ni Varit med om det? Om ni vet ifall det aer...
Svar
17
· Visningar
3 879
N
Hästvård Visste inte vilket forum detta hör till så lade det i detta..:) Nu är det så att min sköthäst på ridskolan har gått och blivit rejält...
Svar
6
· Visningar
1 463
Senast: NellsiBellsi
·
Hästvård Idag var jag tvungen att spruta en av mina hästar på jobbet med pencillin (Veracyn). Egentligen måste jag här göra det i rumpmuskeln...
Svar
3
· Visningar
1 089
Foder & Strö Min häst hade en kraftigare släng av kolik i måndags, men läget verkar nu stabilt PEPPAR PEPPAR... Ska väll inte säga för mycket...
Svar
5
· Visningar
8 239
Foder & Strö Ni som fodrar med aspbarkspellets, hur mycket ger ni per dag? Till hur stor häst? I vilket syfte? Håller på att vänja in min nu (och...
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: WestCott
·
Foder & Strö ZMA ingår i produkten vad är det ? Zink och magnesium av speciella källor för bättre naturligt testeron utsöndrande. Så här står det...
Svar
8
· Visningar
1 815
Senast: kryddan
·
Hästvård Go'dag jag har en häst som har haft en hovbenspricka och som har vilat super länge. Ca 10. Sprickan har läkt nu och jag får börja rida...
Svar
2
· Visningar
780
Hästvård Vet inte om denna tråd hamnar rätt men... Letar efter klipp på Youtube, från en film (tror den är tysk), där man visar animerade bilder...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: lewellyn
·
Hästvård Tänkte kolla om det är nån mer som har en häst som har käkfraktur/tappat tänder pga av spark på munen? som har nå problem av det nu? Min...
2
Svar
21
· Visningar
8 182
Senast: Kokosboll
·
A
Hästvård Min häst har sedan ett halvår tillbaka haft problem till och från med mycket svullna lymfkörtlar och halsinfektioner till och från...
Svar
1
· Visningar
1 685
Senast: kryddan
·
C
Hästvård Är förtvivlad över min pålle! Allt började med en hovböld som inte ville ge med sig, åkte till klinik och de tömde den. Hästen var...
Svar
11
· Visningar
3 729
Senast: cillaozantos
·
Hästvård Sitter och känner mig lite förtvivlad inombords. Har mina två gamlingar på lösdrift. D-ponnyn, 25 år, hade fång hösten 2005 och det blev...
2
Svar
26
· Visningar
2 966
Senast: _Runaway_
·
J
Hästvård Dags att klippa hästen igen inför sesongen. Nu skall allt bort. Men har sett vissa som tar allt på ryggen och vissa sparar en liten...
Svar
8
· Visningar
1 252
Senast: JenniiePersson
·
Foder & Strö Jag har en valack på 22 år som behöver lite extra protein under vintern. Mest för att han inte riktigt gillar det hösilage vi har, han...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 239
Senast: Soffan74
·
Hästvård Jag satt och lyssnade på en diskussion om vilken bäddhästar ska ha. Den ena tyckte att om man har bädd ett kortare tag tex ett par...
Svar
8
· Visningar
2 358
Senast: Tagliabue
·
Hästvård När min lille häst blev helt hostfri efter behandling, byte till lösdrift och byte till hösilage istället för hö så har ett nytt problem...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka