Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Kan jag dra någon slutsats när han börjat gnaga på träinredningen i boxen, mineralbrist? Vitaminbrist?
2
Svar
32
· Visningar
9 940
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Mitt sto är brunt och har fått stora vita fläckar på ryggen och ner mot buken... Började med ett par stycken som var vid manken och...
Svar
0
· Visningar
590
Senast: clubman
·
Hästvård Världens pinsammaste grej, men: När veterinärerna vaccinerar, för de då in vaccinationen av hästen i några egna anteckningar också eller...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: Rosett
·
Hästvård Blir orolig när de faller pälstussar från flanken på båda sidor om min häst! Upplever de mest när hon har haft täcke på sig. Under...
Svar
10
· Visningar
930
Senast: sthu
·
Hästvård Upptäckte idag att min pålle var en aning varm i höger bak,ovanför hasen på insidan av låret om jag ska förklara det korrekt:crazy: Han...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: Kokosboll
·
Hästvård Mitt sto har nu varit hängig några dagar, hon går långsamt, hänger med huvet, ser trött och sliten ut rent ut sagt, det syns även på...
Svar
16
· Visningar
1 853
Senast: lewellyn
·
M
Foder & Strö Men hur mycket ska man ge Varje dag? Jag har för mig att det var 1msk, men jag kommer inte ihåg om det var /dag eller mål...
2
Svar
25
· Visningar
4 192
Senast: segersten
·
Foder & Strö Hejsan! Jag skulle vilja veta era tankar kring användande av så kallade slowfeeding nät till en svårgödda och kräsna hästar! Kan...
Svar
12
· Visningar
1 606
Senast: Fullblod89
·
Foder & Strö Jag har varit Väldigt bortskämd med superhö (nästan lite väl bra) men nya höt som jag skall börja ge tämligen snart ser ut som följande...
Svar
7
· Visningar
1 098
Senast: SaraMara
·
Hästvård Hej! Nu är det så, att min nordsvensk har fått strålröta på alla fyra hovar. Han går på lösdrift, och jag har inte möjlighet att ha...
Svar
14
· Visningar
2 374
Foder & Strö Jag ska byta från 0.4 kg krafft rider och ca 0.15 kg betfor till bara mineraler 0.1kg, nån dl betfor att blanda ut det med och 1kg...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: Gneggrocky
·
Hästvård jo, Geysir har spolat sin ena tårkanal och nu ska han få ögondroppar, 2-3 droppar morron å kväll i 5-7 dagar... igår kväll och imorse...
Svar
7
· Visningar
1 735
Senast: skuggi
·
Hästvård jag hade en häst som hade gallor på bakbenen för några år sedan. då sa en veterinär något till mig om att det kan bero på många orsaker...
Svar
1
· Visningar
1 280
Senast: Hailey09
·
Hästvård Har fått Imaverol utskrivet av vet pga trolig ringorm, har ej fått provsvaren än. Hästen med utslag (bara en i ett stall med nio) ska...
Svar
0
· Visningar
1 107
Senast: Svamlan
·
Hästvård Min häst har blivit knölig. :( Hon har dessa små prickar på rumpan men även några få längs halsen. Någon som har en aning om vad det kan...
Svar
6
· Visningar
4 605
Senast: mysboll
·
Hästvård Vi har fått ett STORT problem i stallet och jag letar frenetiskt efter olika lösningar. Självklart har vi särat på hästarna men det är...
Svar
15
· Visningar
3 140
Senast: mackan
·
Svar
20
· Visningar
4 053
Senast: YW1966
·
Hästvård Hur stor är chansen att en häst drabbas av botulism?
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: axel
·
J
Hästvård Jag har en helt underbar häst! Som har en lite underlig "skada". Han fick en inflammation i båda fram långt ner som behandlades för 2...
Svar
3
· Visningar
1 085
Senast: JULILA
·
F
Hästvård Min häst fick för snart fyra månader sedan en spark på insidan av höger framben, strax under knät. Vi fick åka in akut till kliniken...
Svar
4
· Visningar
1 460
Senast: FannyW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka