Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Jag undrar hur en bra foderstat för en äldre vbl valack kan se ut. Han går just nu ute i hagen och "skrotar" men ska snart börja...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: Tinglie
·
Foder & Strö Protein: 47g/kg Energi: 8.0mj Kalium: 2.5g/kg Fosfor: 1.3g/kg
Svar
2
· Visningar
650
Senast: cress
·
Hästvård Hur sanerar man en box på bästa sätt? Har haft en häst i sjukbox som har blodat ned hela boxen från golv till tak, hela väggarna. Det...
Svar
15
· Visningar
3 368
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Jaha, det lutar åt att det blir operation nästa tisdag. Baldur har en benflisa som delvis sparkats loss i nosryggen och den gick inte...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: Lona
·
Hästvård Skulle vilja veta nackdelar och fördelar med att kastrera tidigt samt sent?
Svar
0
· Visningar
635
Senast: Ganti
·
Hästvård Min häst är plattfotad fram,kan man göra något åt det,eller kommer han alltid vara det? Tycker tån är så långt,trots att han är...
Svar
1
· Visningar
3 615
Senast: Lunketuss
·
Foder & Strö Hej! Måste energi/protein kvoten vara rätt om jag ger ett överskott av både energi och protein? Har letat lite i forumet men inte...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Yayis
·
Foder & Strö Kort dum fråga när hjärnan står stilla - sitter den mesta näringen i ett grovfoder i strået eller bladet? Eller är det ingen betydande...
Svar
7
· Visningar
727
Senast: lewellyn
·
S
Hästvård Har ett ardennersto, som det via forum har spekulerats i att hon kan ha underutvecklad patella. Jag undrar vad det innebär, vad det...
Svar
0
· Visningar
718
Senast: Spaderdam
·
Foder & Strö Brukar era hästar följa tabellerna vid foderstatsuträkning? Mitt sto behöver ligga en bra bit över för att hålla fint hull, och när...
2
Svar
20
· Visningar
1 951
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Två timmar innan ska man ju inte... Läste i Kra**ts foderhäfte att hästen presterar som sämst om man fodrar 3-5 timmar innan...
Svar
19
· Visningar
3 841
Senast: axel
·
C
Hästvård Jag har en 30 årig shetlandsponny som för ett par år sedan hostade rättså rejält. Det kom slem och hon andades ganska tungt. Hon fick då...
Svar
2
· Visningar
1 199
Senast: Majskolven
·
K
Foder & Strö Hej "min" leverantör har slut på hösilaget med lågt näringsvärde och erbjuder mig nu det med högre värde istället, Mina har fri tillgång...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Majskolven
·
Hästvård Min lilla varmblodsdam hade imorse kolik, eller förstoppning, antagligen för att hon druckit för lite. Haft veterinär ute och nu bajsar...
Svar
18
· Visningar
3 712
Senast: annonnonne
·
A
Foder & Strö Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Har alltid räknat i Hippocampus förut, men nu är det tydligen borta =/ På min ridskola fodrar de med...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Sedan november 2011 har vi fodrat våra hästar med horsehage. Dels pga av att vi inte har varken förvaringsplats eller möjlighet att...
Svar
2
· Visningar
1 051
Hästvård Min a-ponny har fått fuktexem under manen, hela halsen,bog och mellan frambenen. Han kliar sig väldigt mycket och har nu fått små sår...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: axel
·
Hästvård Ska man alltid veterinärbesikta en häst oavsett ålder och pris? Jag har låtit veterinärbesikta hundar samt min nuvarande häst innan...
Svar
3
· Visningar
1 294
Senast: Similitude
·
Foder & Strö Jag har ett väldigt het sto som jag hade velat få lite fodertips till, vet att det finns många som är väldigt duktiga på foder här och...
Svar
13
· Visningar
7 399
Senast: Emsan
·
Hästvård Vet inte vart denna ska ligga, så flytta den om den är fel. Jag har funderat ett tag på det här med att transportera häst långt med...
Svar
19
· Visningar
2 860
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka