Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Kan verkligen rekommendera daglig tvätt med Hiposcrub (finns på apotek 79:-). Efter tre månader med alla huskurer och slutligen Socatil...
2
Svar
33
· Visningar
3 974
Hästvård Har ni plasten över eller under vaddstycket?
Svar
12
· Visningar
2 289
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Hm, går det att fodra med ett magnesiumtillskott som öppnades för ett år sedan? Det går ut hösten år 2014 och har stått torrt och svalt...
Svar
5
· Visningar
1 209
Senast: Dolly
·
Hästvård En 18årig ridhäst, haft han i 6år (skött han som en prins) Alltid varit känslig i ryggen, men underhållt med varma täcken, kiroprakor...
Svar
6
· Visningar
2 111
Senast: akleja
·
Hästvård http://www.hippson.se/artikelarkivet/dressyr/forskare-protesterar-mot-hart-spanda-nosgrimmor.htm Aldrig använt nosgrimma hårt, brukar...
Svar
12
· Visningar
3 075
Senast: CeciliaT
·
A
Foder & Strö Hej! Jag tänkte testa krafft muskel som tillskottsfoder. Finns det någon som testat och kan ge lite råd? Hur långsamt och hur mkt...
Svar
9
· Visningar
4 745
Senast: Totola
·
Foder & Strö Så! Jag har kommit fram till energi- och proteinbehovet, och det jag undrar nu, som egentligen känns ju jäkla dumt att fråga om, är: För...
Svar
16
· Visningar
1 900
Senast: Totola
·
Foder & Strö Nu behöver jag er hjälp, vi har fått en ny hösilage i stallet som har följande värden: Ts: 66% MJ: 6 SmRp: 37 Ca: 3,6 P: 1,4 Mg...
Svar
16
· Visningar
2 324
Senast: miiiiiiia
·
A
Foder & Strö Hej Foderanalysen har kommit och jag letade upp Nutrian på nätet,såg enkelt ut. Men vilka siffror från analysen ska jag använda...
Svar
8
· Visningar
1 524
Senast: Korven
·
Hästvård Är det någon som haft kontakt med föl/1åring som har/haft bärrandsröta? Hur har ni ägaren/hanterat det? Min 6månaders babis har haft...
2
Svar
30
· Visningar
5 018
Senast: spaderÄss
·
S
Foder & Strö Efter ca en månad sedan så började min ponny hosta kraftigt. Han gjorde det lite då och då. Men här för ca 3 dagar sedan så andades han...
2
Svar
21
· Visningar
4 657
Senast: soffan11
·
Foder & Strö Har sökt ett foder till ponnyer nu i princip hela vintern, utan att få tag på ett som har passat bra. Problemet är att ponnyerna är...
Svar
15
· Visningar
1 481
Senast: Lindon
·
A
Foder & Strö Har två hästar hemma och båda har börjat att gräva i snön och ner i marken, och inte bara på ett ställe.. Varför gör dom de? Hörde av en...
Svar
5
· Visningar
1 782
Senast: allin
·
Hästvård Undrar hur era avmaskningsrutiner för era föl födda 2011 ser ut. Köpte min i december 2011 och hon var då också avmaskad i december med...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: Madick
·
Foder & Strö Att grovfoder är skonsammast säger sig självt, men när det inte räcker till? Grovfodret har en kvot som är lämplig för min häst men jag...
Svar
11
· Visningar
5 091
Senast: Lihna
·
Foder & Strö Vad tar den skriften upp? Är den ett bra komplement till Plancks andra foderböcker eller behandlar den även det som står i skriften...
Svar
12
· Visningar
2 256
Hästvård Jag har ett snart 24 år gammalt varmblodssto. I somras började hon snubbla mycket vid ridning och vid några tillfällen gick hon ner på...
Svar
14
· Visningar
4 894
Hästvård Tänkte höra vad ni har för grejer till hovslageri hemma? Alltså i nödfall om man skulle behöva dra av en sko eller nått liknande...
2
Svar
22
· Visningar
6 402
Senast: Ms_Antrop
·
Foder & Strö Kämpar och exprimenterar lite med mitt smala sto, har nu satsat på att få upp energin (MJ) och därför börjat ge olja. Köpte vanlig...
2
Svar
29
· Visningar
4 888
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Var på klinik med hästen idag angående en hälta. Tog upp en fråga då angående att hon blir lös i magen varje gång vi byter bal. Hon sa...
2
Svar
31
· Visningar
2 604
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på