Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag köpte min fullblodsvallack i November och upptäckte ganska snabbt att han ofta står och nickar med huvudet i boxen. När han...
Svar
18
· Visningar
7 027
Senast: Zandrah
·
Hästvård Nu vill jag höra era absolut bästa tips på att få en vit svans VIt och sedan hålla den VIT!! :laugh: Bästa schampoot, svanspåse eller...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: dobbis
·
S
Hästvård Först vill jag upplysa om att jag kommer att ta ut en veterinär för ärendet. Däremot är jag intresserad av andras erfarenheter, tankar...
Svar
6
· Visningar
1 004
Senast: Spaderdam
·
Hästvård Vid en sårskada, när bedömer ni att det behövs sys eller annan veterinärvård? Vi dividerade i stallet igår eftersom en av hästarna...
2
Svar
32
· Visningar
3 551
Senast: coari
·
Hästvård Alla vet ju att det gäller att hitta orsaken till hästens hälta och inte bara behandla symptomen, och det pratas vitt och brett om vilka...
Svar
5
· Visningar
2 111
Senast: coari
·
Foder & Strö Jag har en fräsch 26 årig b-ponny som just nu får Eggersmanns senior musli som han inte gillar så speciellt mycket, så vad ger ni era...
Svar
0
· Visningar
599
Hästvård Är på god väg att köpa en d-ponny från en mycket trevlig ridskola. Ponnyn är A1 försäkrad i folksam liv för 10 000 kr mer än vad vi...
Svar
11
· Visningar
1 420
Hästvård ...japp, precis så verkar det vara, mina hästar fäller päls. Just nu är det 12 minusgrader ute och en hel del snö, väldigt mkt...
2
Svar
25
· Visningar
2 580
Senast: mackan
·
Q
Foder & Strö Jag undrar lite ang. lusern och majsolja att ge till häst för ökad vikt (hull). Mitt varmblod är 26 år nu och har idag FRI tillgång...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: johanssk
·
Hästvård ...A1 vs hälta /rörelse. Har haft lite otur de senaste månaderna, hästen blev jättehalt vilket resulterade i fyra klinikbesök med all...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: annalingon
·
G
Foder & Strö Jag har varit på jakt efter hö nu en tid, men hittade hösilage i minirundbal som jag undrar om foderkunniga kunde kommentera huruvida...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 508
Senast: axel
·
Foder & Strö Jag skulle vilja ha era åsikter om att ge hästar ensilage? Fördelar och nackdelar. Meningen är att de ska ha fri tillgång till ensilage...
Svar
13
· Visningar
1 409
Senast: skuggan_
·
Hästvård Hade ut massör i vecken, På min ena häst upptäckte hon att han är öm i gaffelbanden på h bak.. Hon behandlade honom med ultraljud.. i...
Svar
9
· Visningar
1 097
Foder & Strö Ska byta kraftfoder på min pålle då vi ska flytta och det kommer bli för dyrt med fodret vi använder oss av i dagsläget + att det inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 035
Foder & Strö Jag har en 5-åring som lätt tappar hullet den här tiden på året (var lika förra året) och skulle vilja "göda" upp honom lite.. Har ni...
Svar
4
· Visningar
2 030
Senast: Mynta2
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 819
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Om en häst är varm i tex höger framben+hov ena dagen och sen är det borta nästa dag och så en annan dag plötsligt varm i ett annat...
Svar
4
· Visningar
1 713
Senast: CallMeAce
·
S
Hästvård Vi har en gamling (men pigg och glad) som har ömma hovar. Vi fick ta bort skorna nyligen då det helt enkelt inte går att sätta på nya...
2
Svar
32
· Visningar
4 250
Senast: SweetStarAngel
·
S
Hästvård Vad finns det för risker med att köpa en oförsäkrad häst? Borde ägaren försäkra hästen innan man köper den eller går det lika bra att...
2
Svar
33
· Visningar
5 971
D
Foder & Strö Hej. Jag undrar vad ni tycker om GMO i foder? Ska ha en debatt i skolan om det, och skulle vara jättetacksam för svar, och ni får...
Svar
8
· Visningar
1 317
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka