Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fick antiinflamatoriskt utskrivet av veterinären till min häst. Han ville skriva ut Meacam men eftersom min häst är magkänslig och...
Svar
5
· Visningar
1 210
Senast: drysno
·
Hästvård En kompis till mig tränar bodybuilding och frågade mig häromdagen om anabola har effekt på hästar. Jag visste inte riktigt svaret, så...
Svar
16
· Visningar
3 463
Senast: Luchador
·
I
Foder & Strö Har ni nå bra tips på hur man kan isolera vattenbyttan ute i hagen så vattnet inte fryser så fort? Vi har inte råd att köpa någon...
2
Svar
28
· Visningar
28 604
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar om ni kan hjälpa mig att förstå det här med stärkelse. Ångkokt sägs ju hästen ta upp bättre men.. I vilket av...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: susu
·
Foder & Strö Vilken halm är lämpligast att ge till häst? Någon som är direkt olämplig??? Är lite svårt att få tag på bra havrehalm just nu (den...
Svar
4
· Visningar
1 210
Foder & Strö I första hand ringblomma och snärjmåra. Nån som vet vart man kan få tag på prickly ash bark?
Svar
5
· Visningar
1 338
Senast: BiMi
·
Hästvård Klinikbesök imorgon o jag är inställd på det värsta. Bakrund: Har haft hästen i två år, varit i toppkondis fram till september förra...
2
Svar
35
· Visningar
5 190
Senast: Seabaz
·
Hästvård Mitt islandssto har drabbats av pälsätare och efter en del research testade jag vanlig Switch på henne, vilket inte verkade hjälpa...
2
Svar
27
· Visningar
7 273
Senast: Miaa
·
N
Foder & Strö Hej! Jag har en fråga som gäller paraffinolja, min lilla shetlandskille hade kolik för några månader sedan och jag är fortfarande...
2
Svar
29
· Visningar
15 675
Senast: Miaa
·
Hästvård Har googlat och sökt, men inte riktigt funnit svar på min fundering.... Kan ni hjälpa mig? Om en häst får en förhöjd temp på grund av...
Svar
4
· Visningar
1 286
A
Foder & Strö Hej Enligt foderataten så har jag för låg fosfor och Mg halt Men har för hög Ca/P men på nutrian som jag använder stod det att det är...
Svar
5
· Visningar
1 169
Hästvård Som rubriken lyder: Är snötäckt gräs lika farligt som frostgräs för en fånghäst? Även om det ligger en eller ett par decimeter snö på...
Svar
15
· Visningar
4 146
Senast: axel
·
T
Hästvård Jag har ett sv.halvblod på 14 år som är helklippt, endast sparat där sadeln ligger. Hon går med täcken dygnet runt och har ländtäcke på...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Min upfattning är att det INTE går att göra en korrekt foderstat till någon häst utan analys. Jag har en valack född 2010 som således är...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: wrangler
·
P
Hästvård Min ponny som jag nu har haft i 3 och ett halvt år snart har haft problem med låsningar i ryggen :( Det började för kanske 1 och ½ år...
2
Svar
28
· Visningar
6 728
Senast: ThereseXLyrken
·
A
Hästvård På just fölfronten är min kunskap inte så stor och i fredags fick jag hem ett 6 månaders halvblods föl. Vet att "yngre" föl kan hänga...
Svar
17
· Visningar
2 488
Senast: wrangler
·
Hästvård Mitt fullblod tappar päls i ansiktet och bakom öronen. Ungefär där grimman sitter men han har grimma på sig ca 3 dagar i veckan max 1...
Svar
10
· Visningar
1 155
Senast: jessii
·
S
Foder & Strö Vad ska man utfodra sin häst med vid pälsfällning? Jag är en ganska nybliven förstagångs hästägare och detta är en djungel för mig...
Svar
1
· Visningar
1 912
Senast: TinyWiny
·
Hästvård När man söker på internet efter fång och hovbensrotation så finner man oftast tråkiga historier som många gånger slutar med att hästen...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 017
Senast: Korven
·
Hästvård Min häst går sedan i lördags på utedrift för för första gången i sitt liv. Ägaren till hagen har sin lilla häst där samt 4 andra små...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: daphna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka