Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Idag skar sig min häst på något och såret blev lika stort som en femkrona, 2mm av senan syns och veteriänen kommer imorgon. Men vad kan...
Svar
14
· Visningar
2 385
Senast: sofie_callmer
·
F
Hästvård Hej hur har era försäkringbolag ställt sig när ni fått avliva pg fång:cry:. Har dom gått på a1 eller a2? Vilka bolag har ni haft?
Svar
14
· Visningar
2 914
Senast: cutty
·
Hästvård Hej Någon som har erfarenhet av en skada i det sneda ligamenten i hasen. Min har fått en fläkskada troligen med detta resultat. Hur...
Svar
7
· Visningar
2 566
Senast: Claudia2
·
Foder & Strö Sitter här och kliar mig i huvudet:confused: Jag har ett hösilage med följande värden: Per kg foder MJ 6,7 smrp 60,2 kalcium 2,1...
Svar
8
· Visningar
1 359
Hästvård Har haft min nya häst hemma nu i en vecka. Hon går med en valack och har börjat brunsta eftersom han uppvaktar henne så. Han betäcker...
2
Svar
38
· Visningar
16 630
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har en liten fundering och hoppas någon kan komma med klokheter! Det är så att jag har en 6-åring och en 18-åring. Båda...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Fibban
·
Foder & Strö Hej! Det finns säkert en tråd om detta, men har letat långt bak utan att hitta det. Iaf! Mitt sto brunstar ofta och intensivt...
2
Svar
32
· Visningar
7 076
Senast: Zipp2010
·
Hästvård Nu menar inte jag att man ska ut och tokgaloppera med sin halta häst och det finns ju olika orsaker till hälta, men till exempel diffusa...
Svar
13
· Visningar
8 753
Senast: cress
·
Hästvård Ja, som rubriken visar, idag gick min häst omkull ute i hagen.. Hon sprang lite då hon saknade kompisen som går i hagen brevid, han var...
Svar
8
· Visningar
5 405
Senast: Ek3n
·
Foder & Strö Funderade över mineralfoder och såg att Biopromin ser bra ut förutom att det innehåller en del ekbark samt Kinabark (vet ej vad det är...
Svar
10
· Visningar
12 746
Senast: sthu
·
Foder & Strö Nu börjar jag bli förvirrad! Om man tittar på tabellvärden för underhållsbehov hos 600kg häst så är det ca 62mj och om man räknar enligt...
Svar
14
· Visningar
3 411
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 305
Senast: Bleuh
·
Hästvård I Juli förra året så fick min häst hov/kotledsinflammation hf. Blev friskförklarad 4 veckor senare & satte ingång försiktigt... Under...
Svar
7
· Visningar
1 679
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst dricker väldigt dåligt, pendlar mellan 3-8 liter om dagen. Jag funderar på vad jag skulle kunna göra åt detta, då jag tycker...
2
Svar
27
· Visningar
2 886
Senast: Fiorano
·
Hästvård Har ni några förslag på hur man bär sig åt med en sådan, och vad det kan bero på? Hästen har hink både i hagen och boxen och vattnet...
2
Svar
35
· Visningar
4 308
Senast: skuggan_
·
Foder & Strö Snälla upplys en total nybörjare på hösilage :o Hur länge håller en öppnad bal sig fräsch vinter/sommartid? Hur hanterar ni balen...
2
Svar
20
· Visningar
2 072
Senast: wrangler
·
Hästvård Precis som rubriken säger fick jag hastigt ta bort min älskade Tant i förrgår och nu sitter jag här som ett tomt frågetecken och ni vet...
Svar
15
· Visningar
2 427
Senast: hastskotare
·
Hästvård Har en bekant som äger en häst som har ont och har diffusa hältor och har så haft sen han var föl! Då hästen var hos mig påpekade jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 640
Senast: DressyrII
·
Hästvård Jag ska kanske ta hem och rida igång en lurvig islandshäst som inte har arbetat så jättemycket den sista tiden, alltså har den halvdålig...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 242
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Min unghäst har fått underliga strålar. Hovis kommer ut på onsdag (ny hovis). 3 st av strålarna är vääldigt tjocka och stora och en...
Svar
16
· Visningar
4 808
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka