Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min tjugotvååriga ponnyvalack har varit slö och samarbetsovillig under vintern, och för ungefär två veckor sedan började han visa hälta...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Elina8
·
Hästvård Har fått Metacam till hästen pga rygginflammation och han har nu fått det sedan i onsdags (totalt räckte en förpackning till 5,5 dagar)...
2
Svar
22
· Visningar
23 631
Senast: CBoggie
·
Hästvård En av hästarna jag har här i England opererades i måndags. Jag kom hit i oktober och sen dess har hon vilat, men nu äntligen tog dom tag...
Svar
6
· Visningar
1 601
Senast: mackan
·
S
Hästvård Fyra hästar som går ute i en hage dygnet runt, på en äng utan minsta skydd, ingen ligghall och inga träd. Nu är det snö annars är hagen...
2
Svar
26
· Visningar
4 671
Senast: sommardag
·
Foder & Strö För första gången på evigheter ska jag nu börja fodra med havre och betfor igen,då nya hästen äter det i dagsläget. Är inte alls hemma...
Svar
10
· Visningar
1 664
Senast: IngelaH
·
I
Foder & Strö Jag funderar på att bygga om buren till en kubiktank till en foderautomat till killarnas hösilage. Tanken var att snedställa två skivor...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: Isislover
·
B
Hästvård Hej! Jag har en 3-årig valack som jag har fått diagnosen struppipning på. Eftersom det inte finns någon samlad...
Svar
3
· Visningar
3 585
Senast: dreampower
·
Hästvård Funderar på hur en hästs tillväxt i mankhöjd påverkas om hästen har någon form av smärta. Stannar den upp i växten och kroppen fokuserar...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: Fullblod89
·
Hästvård Mitt sto slutade äta sitt hö helt plötsligt igår kväll, hon äter sitt vanliga foder och dricker som vanligt. Pigg och utan feber. Dom...
Svar
15
· Visningar
9 025
Senast: Korven
·
G
Hästvård Min häst blev halt i måndags på höger fram och det märktes ganska rejält. Han var jätte fin dagen innan och vi är i full träning just...
Svar
4
· Visningar
1 491
Senast: Kokosboll
·
Hästvård Hur hade ni gjort med dessa "fång" hovar?? Hästen i fråga skos var 6:e vecka har sett ut som hej kom och hjälp mig för 3 år sedan,med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
19 137
Senast: clubman
·
Svar
25
· Visningar
3 476
Senast: Nillan
·
Foder & Strö Vad skulle ni säga är ett ok max antal på timmar som en häst är utan hö, om det hela tiden finns tillgång på havrehalm/vetehalm av god...
2
Svar
20
· Visningar
2 001
Senast: Korven
·
Foder & Strö Var bortrest under ca 4 veckor (eller snarare hemma i sverige) och under tiden blev min d-ponny väldigt tunn förutom förlust av en massa...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: Ponylove
·
Hästvård Fram med era bästa tips för att få i era hästar medicin! Min går ju på Butta nu och jag har hittills sprutat in det uppblandat med...
2
Svar
23
· Visningar
7 416
N
Hästvård Jag lindar min häst väldigt ofta, nästan varje gång jag rider. Oftast bara med fleecelinder eftersom jag gillar dom bäst men ibland...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 774
Senast: Madick
·
Foder & Strö I år fick vi möjligheten att köpa plastat HÖ, vilket kändes kanon eftersom våra förvaringsmöjligheter inte är de bästa. Observera att...
2
Svar
20
· Visningar
7 585
Senast: Rifer
·
Foder & Strö Letar nu grovfoder till min fånghäst, men vilka värden är bäst? Enligt vet ska det vara låga socker- och energivärden. Det knepiga är...
2
Svar
35
· Visningar
3 624
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Jag undrar hur ni utfodrar era avelsston samt era unghästar? Jag har hittat ett stall dit jag ska flytta mitt sto som är beräknad att...
Svar
17
· Visningar
1 619
Hästvård Behöver lite erfarna ögon på detta kastrationssår skall jaga vet imorgon och se om jag kan maila bilderna till honom men här finns väl...
Svar
6
· Visningar
5 474
Senast: Ninni112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka