Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Nu har jag tagit allas råd och ska göra en grovfoder analys. Men nu kommer jag till nästa problem... Hur fyller man i den?! Jag vill ju...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: Canasta95
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt ett slow feeder när till min häst för att hon framöver ska stå rätt mkt i boxen och jag vill att hon ska hålla sig...
Svar
6
· Visningar
1 709
Senast: Lavinia
·
W
Foder & Strö Min blivande foderhäst äter biotin pga sina hovar och ägaren vet inte själv var det går att köpa så därför frågar jag er. Hittade 1l...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Mitt sto får lusern som tillskott, hade gärna gett henne fri tillgång, men det går inte för tillfället. Ändå tycker jag att hon inte tar...
2
Svar
22
· Visningar
2 113
Senast: axel
·
Hästvård Nu äntligen kom snön, till min glädje men till lillshettisens förtret. Han har pyttefötter, som växer lite kajko och behöver verkas...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: Aberdeen
·
P
Hästvård Min ponny, 1.5 år gammal, har fått diagnosen Pemfigus Foliaceus. Är intresserad av att komma i kontakt med andra som har/har haft häst...
Svar
19
· Visningar
6 780
Senast: Majskolven
·
Foder & Strö "Grannen" ska ev beställa hem en pall av detta foder,och frågade om nån var intresserad av att köpa. Min pålle har varit jättesvår att...
Svar
17
· Visningar
3 047
Senast: fleur
·
Foder & Strö Ja, min häst är lite skum. Eller, han tycker det nya setet av krubbor smakar ILLA! Får han sin mat i den vägrar han äta! Jag testade i...
Svar
10
· Visningar
1 172
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Jag har två små B-ponnier. En otroligt pigg och självgående och en som är pigg så länge det inte blir jobbigt arbete.:laugh: Rider min...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Jag tog mig i kragen och samlade ihop analysprover från ett gäng balar. En analys av höet, en av hösilaget. Grovfodret ingår i...
2
Svar
21
· Visningar
2 451
Senast: Liten
·
Hästvård Har ett fullblod född 2007 som har haft otur sen jag köpte henne under våren 2011. Hade henne ett par månader innan hon flyttades till...
2
Svar
22
· Visningar
3 529
Hästvård Har en 7 år gammal b-ponny som aldrig varit skodd. Hon har mycket fin hovkvalitet och ömmar aldrig. När det varit halt på vintrarna har...
Svar
9
· Visningar
1 639
Senast: kvandi
·
Foder & Strö Köpte Matildahavre sist och ärligt talat kände jag mig som en korkskalle när jag körde hem med mina påsar som kostade nästan dubbelt så...
2
Svar
33
· Visningar
8 261
Senast: lewellyn
·
Hästvård Idag gjorde vi tandkoll på mitt 24-åriga fullblodssto, och nu sitter jag med klump i magen. Hon har sedan 19-årsåldern haft glesbett med...
Svar
10
· Visningar
2 772
Senast: Majskolven
·
Hästvård Jag håller på att grundvaccinera min unghäst, och har försökt parera in detta för att den "årliga" vaccinationen ska överensstämma med...
Svar
4
· Visningar
1 253
Senast: gylle
·
Foder & Strö Om man har en häst som står på fri tillgång på hösilage på dagen, hur gör man då på natten? Om hästen står på halm, och gärna äter av...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Jag har en häst med björnpäls, kommer att klippa henne framöver men lämna på rygg och kors för att slippa täcka inne. Hon har lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
X
Hästvård Hej, behöver lite hjälp att spåna lite ang hälta. Har fått remiss till atg klinik och fått tid, väntar bara på att det ska bli rätt...
2
Svar
20
· Visningar
2 848
Senast: xoxoxoxo
·
Hästvård En del av manen på min ponny blev avskavd förra vintern/våren, förmodligen av täcket och att hon kliar sig i hagen mot träd. Det tråkiga...
Svar
4
· Visningar
934
Hästvård Kom inte på någon annan rubrik. Så här är det: Min häst har haft en diffus skada under en längre tid, nu har jag med vet. och...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka