Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som fodrar med detta? är ni nöjda ? Jag har oftast kört med Mustangs Orginal mycket just för att det är havrefritt då min ena...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: Lunketuss
·
Foder & Strö Och hjälp en nybörjare:laugh: Jag har en häst som efter ett antal foderstrupsförstoppningar måste blötlägga all mat som ges till tant...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 018
Senast: sthu
·
Hästvård Jag brukar ge min häst bakjäst för tarmflorans skull. Men nu fick jag tipset av en equiterapeut att testa probade. Är det någon här som...
2
Svar
25
· Visningar
3 482
Senast: Amk
·
Hästvård Nu när hagarna blivit leriga blir ju hovarna lätt väldigt torra och spruckna eftersom man måste spola av både ben och hovar varje dag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
11 619
Hästvård Min häst har nånting på ryggen som hon är uppenbart besvärad av. Vill inte att man ska ta på det och sådär. Det känns lite svampigt fast...
Svar
14
· Visningar
2 377
Senast: MiaMaria
·
Hästvård För drygt 2 månader sedan flyttade jag mina 2 hästar till ett nytt stall. Mina 2 hästar går tillsammans med en till valack i en stor...
Svar
10
· Visningar
1 989
Senast: Tagliabue
·
Foder & Strö Jag har nyss fått hem analys på vårat hö och har nu räknat ut foderstater till våra hästar (använde Freefarm's gratisprogram på nätet)...
Svar
18
· Visningar
2 932
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård var en sån tråd uppe för nåt år sen eller så, men hittar inte igen den då jag inte kommer ihåg vad de hette. Nåväl, tiden har gått...
Svar
6
· Visningar
2 144
Senast: ptr
·
Hästvård Någon som haft skada i denna muskel min fick en spark i den och konvalescent ett bra tag alla tips pm läkning, mm tas gärna emot
Svar
0
· Visningar
700
Senast: yrbin
·
Hästvård Hej! Min pålla kommer hem om en månad. Jag gissar att det kommer vara lerigt då med och att hon kommer ha samma...
2
Svar
32
· Visningar
3 403
Senast: Lavinia
·
J
Hästvård Vid jul blev mitt 11-åriga halvblodssto halt på v.f och en hovböld hittades när hovis tog av skon (den satt under skon!). Allt fixades...
Svar
5
· Visningar
2 048
Senast: lundsbo
·
P
Hästvård Avdelning för ovanliga åkommor tror jag min gammel häst har prenumeration på.. Jag upptäckte en varfylld blåsa, som en finne kan man...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: Poppins
·
Hästvård Kan ett fullblod gå på lösdrift? Jag har en stor, ganska stenig hage kan den gå där? Jättetacksam för svar:)
Svar
19
· Visningar
3 975
Senast: mackan
·
Hästvård Jag undrar om någon har tips på hur man får en häst att sluta gnaga på man och svans. Nu är det inte så att min häst biter på det, utan...
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: Cathrine
·
Hästvård Hej. Använder för tillfället halmpellets i mina boxar men då storhästen är en riktig kissenisse så går det åt väldigt mycket till...
2
Svar
27
· Visningar
8 667
Senast: gylle
·
Hästvård Jag är definitivt inte av den skrockfulla sorten, men nu börjar jag allvarligt fundera... Min gammelhäst (22 år) har haft en lös...
Svar
6
· Visningar
2 659
Senast: Kittty
·
A
Hästvård Hej Oskodd 8-årig b-ponny har stora problem i hagen med att gå. Har inte haft henne ngn vinter så jag vet inte hur hon reagerat...
Svar
12
· Visningar
3 460
Senast: Anne
·
Hästvård Jag har en just nu ganska rund islandshäst som går på lösdrift. I början av november klipptes han på nästan hela halsen, bogen och under...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Gimlan
·
A
Hästvård Hej! Jag undrar om någon har något bra sätt att klippa fjordhästars man på?
Svar
2
· Visningar
899
Senast: fjordtokan
·
  • Låst
Hästvård I oktober kollade jag masken på min polla, hon låg då på 100 och vet tyckte det var onödigt att ge henne något. Sen för någon månad sen...
Svar
1
· Visningar
868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka