Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har fått hovbensrotation och har haft en mjuk sula underhovarna som var fast tejpad. Iövermorgon ska jag till vetrinären igen...
Svar
7
· Visningar
1 201
Senast: lewellyn
·
Hästvård I torsdags var min kuse ute och motionerade under sadel, rejält pass, han är inte riden (travtränadriden) så på länge, duschade honom...
Svar
6
· Visningar
1 253
Senast: Tagliabue
·
S
Hästvård Hej! Min häst har under en längre tid haft hosta nu .. det började nu när kylan kom och han hostar i bland, inget jätte allvarligt så...
Svar
1
· Visningar
692
Hästvård Hej, Fick i onsdags det hemska beskedet att mitt sto på 17 år har fått en tumör i/bakom ögat. :cry: Hon har också en inflammation...
Svar
6
· Visningar
3 670
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Jaha. Som att det inte räckte med alla komplikationer efter griffelbensoperationen... Nu står hästen med en senkänning på gaffelbandet...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 168
Senast: Corax
·
Foder & Strö Har nu letat lucernfoder till min fånghäst, och kikat på lucern (som jag vet att hon brukar äta!). På Kraffts står att det innehåller...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 067
Senast: Cornelia
·
Hästvård Jag har minne som en guldfisk och kan inte komma ihåg hur det gick sist... Mitt ena sto har fått ett svallsår vid kotan höger bak...
Svar
13
· Visningar
5 714
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Vilken sorts jäst ger ni? Hur ofta, hur mycket? Varför ger ni jäst? Finns det några nackdelar med att ge jäst?
2
Svar
34
· Visningar
9 555
Hästvård Som det ser ut i dagsläget kommer min häst stallas in första Mars, jag vill ha bädd åt honom i boxen,dels för att det ger lite värme,och...
Svar
5
· Visningar
1 339
Senast: MonteRose
·
Hästvård Någon som har någon erfarenhet av det på häst? Lång historia väääldigt kort: Hästen min har sedan länge tillbaka svagheter i vänster...
2
Svar
39
· Visningar
7 646
Senast: shayd
·
Hästvård Det hela började i höstas, min häst (som har fungerat klanderfritt i flera år) blev halt på ett framben och behandlades i kota och...
Svar
6
· Visningar
2 235
Senast: annalingon
·
Hästvård Hej! Har en häst som nyligen fått strålröta på höger back men också lite på höger fram. Jag har nyligen börjat behandla det med...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: Tretjak
·
Hästvård Jag håller på att knåpa ihop ett litet startapotek till min nya häst som anländer på tisdag. Inser att det är alldeles för längesedan...
2
Svar
21
· Visningar
3 068
Senast: miiiiiiia
·
Foder & Strö Har tidigare hört att shettisar (och andra smått överviktiga hästar/ponnier) inte bör äta betfor då fångrisken ökar eftersom det...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: Pallen
·
Hästvård Ja, fritt fram att kommentera: Bild 1: Bild 2:
2
Svar
35
· Visningar
5 233
Senast: axel
·
Foder & Strö Kompisen har idag fått reda på att hösilaget de har i stallet innehåller väldigt dåligt med SMRP, det har en kvot på 3,3. Nu har de...
Svar
5
· Visningar
1 742
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö jag står inhyrd i ett stall där vi får hem finfint hösilage. torrt och rejäla strån och bra energi och smrp-värden. DOCK gör bonden...
Svar
8
· Visningar
1 403
Senast: frittan
·
Hästvård Har funderat över detta en stund nu. Alla våra hästar i stallet blir rätt stillastående hela dagarna under vinterhalvåret. De gör...
2
Svar
26
· Visningar
3 141
Hästvård Min häst är ett varmblod, hon är oklippt, har fått lite vinterpäls, men inte så mkt eftersom det har varit ganska milt och hon har haft...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Visste inte var jag skulle lägga tråden, ligger den fel får den gärna flyttas! I vårt stall finns det en shettis och en nordsvensk som...
Svar
5
· Visningar
938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka