Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fick några dagar in på det nya året beskedet jag fruktat. Shettisen som fick ett fånganfall för drygt tre år sedan har till följd av det...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 262
Senast: nintendo
·
Hästvård Jag har läst mycket om träpellets och eftersom att det verkar vara helt okej för hästarna (:confused:) och väldigt många är nöjda så...
2
Svar
21
· Visningar
6 112
Senast: Boj
·
G
Foder & Strö Jag har för första gången gjort en höanalys, detta på 2011 års skörd. Saken är den att jag inte vet hur jag ska hantera siffrorna och...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: gusfri
·
Hästvård Nån som har erfarenhet av en fissur i hovbenet som inte syns på vanlig röntgen? Har ni magnetröntgat? Vet misstänker spricka men på...
Svar
4
· Visningar
1 356
Senast: Mia_R
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag vet att det är vanligt i has och knäled, men bogled? Och hur har det gått för hästar med...
Svar
7
· Visningar
2 075
Senast: nintendo
·
Foder & Strö Undrar vilka tider ni ger mat till era pållar? Och hur mycket hö får dom vid dessa tider? Vad har ni för pållar? :bump:
5 6 7
Svar
125
· Visningar
12 185
Senast: Wippos
·
Hästvård Hej! Min häst har en knöl på ryggen, längre bak (se bild). Hon ömmar inte och bryr sig inte när man tar där. Knölen fanns när jag...
Svar
1
· Visningar
1 426
Senast: Rugge
·
Foder & Strö Hej! Min lilla tjej har smalnat av nu under vintern, tror dock det är jag som har gjort lite fel :( Hon äter silage och jag hade väl...
Svar
17
· Visningar
2 691
Hästvård Min häst besökte klinik första gången den 26 november pga "hälta" eller mer ovilja att gå fram och trava. Behandlades i båda bakknäna...
Svar
19
· Visningar
2 271
Foder & Strö Är inte så hemma på analys är detta bra eller dåligt silage? ts69% energi kg foder 7,2 protiein kg foder59 grm?
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Aquakatt
·
Hästvård Om man har en ponny som går på lösdrift och man kanske ska hälsa på sin mormor och morfar eller nåt bara ett exempel,men vi säger att...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: Ingridl
·
Hästvård Har en fundering om olika typer av sulor. Min häst har väldigt platta hovar/sulor och inte så skålade som en del hästar har, vilket...
Svar
7
· Visningar
1 640
Senast: Líf
·
Hästvård Jag behöver verkligen hjälp! Under sommaren 2012 så ska jag och min mamma hyra en sommarponny som vi ska ha hela sommaren!Jag har ridit...
Svar
0
· Visningar
741
Senast: annaulvklo
·
C
Hästvård Räddningsdroppar har blivit omskrivna som rena mirakelkuren och då undrar man givetvis, finns det ingen som upplevt något negativt ...
Svar
11
· Visningar
4 386
Senast: daphna
·
Hästvård Ska sätta igång vårat halvblod är det för sent att klippa han nu har inte klippt han i år?
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Deimion
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder, min häst dricker dåligt, kan jag göra något åt det? Inne dricker hon kanske en halv 20-litershink. Hon har...
Svar
4
· Visningar
1 443
Hästvård Vet inte om tråden passar in här, men ser om den blir kvar eller ej. Har en curly, som har tjock och lång man, lite dreadaktig. Hon...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 909
W
Foder & Strö Jag ska bli fodervärd på en häst om någon vecka och har därför några frågor. Hon får idag ca 3kg lusern om dagen men endast bara för...
Svar
18
· Visningar
1 512
Senast: lewellyn
·
Hästvård Någon som har låtit behandlat sin häst i höftleden någon gång? Är lite nyfiken att veta hur resultatet blev? Fick ni lov att upprepa...
Svar
17
· Visningar
5 905
Senast: Sonic76
·
Hästvård Senskada på ytliga böjsenan konstaterades genom ultraljud 1 sep. Då ganska halt. Sjukhage sedan dess. I sep skritt 10 min/dag för hand...
Svar
12
· Visningar
1 955
Senast: gicageli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka