Fläta gigantisk man!

Sv: Fläta gigantisk man!

Jag har sett vissa ponnys med enorma manar flätas med två ardennerflätor. man gör en mittbena (om det går med din curly-man) längs med mankammen och så flätar man en ardennerfläta på var sida. Då blir flätorna lite mer lätthanterliga och håller lite bättre.. kan vara värt att prova.. Annnars gillade jag frisyren din hade på videon.. Den såg först nästan ut som fluffiga knoppar :P

lewellyn superläcker flätning! Den ska jag nog prova på mitt halvblod i framtiden.. jag går i valet och kvalet mellan lång mysig man eller att kunna ha knoppar när hon blir äldre å på den första bilden så såg det ju ut som att man kan kombinera :D

Sv: Fläta gigantisk man!

Jag har sett vissa ponnys med enorma manar flätas med två ardennerflätor. man gör en mittbena (om det går med din curly-man) längs med mankammen och så flätar man en ardennerfläta på var sida. Då blir flätorna lite mer lätthanterliga och håller lite bättre.. kan vara värt att prova.. Annnars gillade jag frisyren din hade på videon.. Den såg först nästan ut som fluffiga knoppar :P

lewellyn superläcker flätning! Den ska jag nog prova på mitt halvblod i framtiden.. jag går i valet och kvalet mellan lång mysig man eller att kunna ha knoppar när hon blir äldre å på den första bilden så såg det ju ut som att man kan kombinera :D

Hon har redan en mittbena, manen hänger ned lika mycket och lika tjock på båda sidor :) Så det skulle nog fungera på henne! Ska prova detta!

Haha ja det är svårt att få något slätt och snyggt på henne, blir oftast fluffigt och ruffsigt :)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 100
Senast: Mia_R
·
Hästvård Nu står jag och kliar mig i huvudet. Jag har en äldre ponny som tidigare har tränat hårt och därför alltid varit helklippt, får lätt...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Gimlan
·
Kropp & Själ Som den norrlänning jag är så är jag väldigt känslig mot värme. Visserligen är denna sommar lite snällare än förra (36 grader mitt i...
2
Svar
22
· Visningar
2 747
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag tycker vi behöver en klipptråd! Det börjar ju bli dags och varje år så skapas det ju många trådar om klippa/inte klippa, hur klippa...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
49 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka