Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst är en avslappnad herre i sina bästa år som är mycket matglad och lättfödd. För närvarande får han inte mycket motion. Han...
2
Svar
25
· Visningar
2 244
Senast: Nominous
·
Hästvård Min gula, spanska lilla barbiehäst tappar tussar av sitt långa, blonda svall! Brukar fläta manen på olika sätt (den är ca 50-60 cm lång)...
Svar
14
· Visningar
2 225
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej. Vad för symtom kan en häst visa som har en stor mängd blodmask? (vet ej om det är stora eller lilla) Blodbrist, nedsatt...
Svar
5
· Visningar
1 604
Senast: MiaS
·
Foder & Strö Min shetlandsponny är isulinresistent och jag letar hö till henne, men är själv dålig på att läsa analyser. Vad tror ni om det här?
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Ms_Antrop
·
Foder & Strö Detta året har vi för tillfälligt ett hösilage med en riktigt dålig kvot alltså mycket proteinfattigt. Stallet har valt att köpa in...
Svar
3
· Visningar
1 412
Senast: Deimion
·
Foder & Strö Har en häst som tokäter saltsten... Han är inne på den tredju nu, denna vinter. Har vilat sedan oktober. Teorier om vad det kan bero...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: Lollipop
·
Foder & Strö Mitt fbl-sto (dräktigt) fick fång för ca 10 dagar sen och står nu på box, äter halm och gammalt hö. Hon har alltid haft svårt att hålla...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 648
Senast: Texaz
·
W
Hästvård Jag har en halt häst, hon är inte jättehalt utan markerar bara lite. Skodde henne i tisdags, hon blev halt på onsdagen (trodde då att...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: WithTeeth
·
M
Hästvård Jag tänkte börja ge nyponpulver till min häst pga han har sträck sig rejält. Undrar, innan jag får tag på själva nyponpulver, kan man...
Svar
18
· Visningar
2 281
Senast: Mie
·
L
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av hovledsinflammation och ligamentsskada i hoven? I sex månader förra året stod min häst med dessa...
Svar
14
· Visningar
12 665
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej min häst blev sparkad i ena bak hasen och nu har det visat sig att en sena är splittrad någon som har erfarenhet och tips om läkning...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: yrbin
·
Hästvård Min häst ska bli sprutad i SI-leden nu om 2 veckor. Han blev skadad i maj 2011 och är fortfarande inte riktigt bra (högt upp, långt in...
Svar
1
· Visningar
1 591
Senast: gylle
·
S
Hästvård Hej! Har en ponny på 14 år ungefär som har haft fång för flera år sedan men har inga fång känningar nu. Problemet är att hon kissar...
2
Svar
22
· Visningar
2 958
Senast: MalanMjöl
·
J
Hästvård Jag har själv haft en häst med headshaking som vi tyvärr fick tabort dels pga headshakingen men hon led även av återkommande hälta. Jag...
Svar
0
· Visningar
765
Senast: johawnna
·
U
Foder & Strö hej, vad är egentligen elektrolyter? Ett samlingsnamn för mineraler eller? hur mycket skall man ge och när, vi träning/tävling har jag...
Svar
15
· Visningar
3 900
Senast: kol
·
Hästvård Hur rehablitera och träna upp en övertänjd bröstmuskel, framförallt den transversa delen? Vad bör undvikas? Har fått vissa råd av...
Svar
7
· Visningar
2 381
Senast: lady_vip
·
Hästvård Mitt föl på 8 månader är ofta gasig i magen. Kan jag testa att ge henne loppfrö?
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: sommarvind
·
M
Hästvård Kan hästen vara ohalt i skritt men kraftigt halt i trav vid en muskelskada? Min häst gick omkull och är nu svullen i en muskel på...
Svar
2
· Visningar
1 408
Senast: missan
·
Hästvård http://www.youtube.com/watch?v=YZxJnPZvz-8&feature=relmfu Jag varnar bara för att filmen inte är trevlig. Bakhovarna är så övervuxna...
Svar
15
· Visningar
2 323
Senast: Censur
·
Hästvård mitt 8 månader gamla föl har skorvliknande skorpor i manen. Inte hela manen utan endast i den delen närmast manken. Der verkar även...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: sommarvind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka