Fodra mager fånghäst???

Sv: Fodra mager fånghäst???

Greenpower Alfalfa är lusernhack utan melass. Om du hellre vill ha pellets så tror jag att Kvarnbyfoders (numera Vitafor) lusernpellets är melassfria, men är inte helt säker.

Håller tummarna för att din häst tillfrisknar!

Spannex har melassfri lusernpellets som heter Complett, även Kvarnbyfoders pellets ska visst vara melassfria. Sen ska det visst finnas nåt som heter Dangrönt Alfalfa som är melassfritt hackat strå (den som heter Dangrönt Lusern innehåller melass).

Jag ger själv Krafft, då det är det enda jag har tillgång till...

Jag håller tummarna...

Jag har köpt två melassfria: Dangrönts pellets, och Spannex/Completts pellets (ej hacket!) Båda har bra proteininnehåll, och bra pris!

Vill helst ha hack, hon kan vara lite kinkig på pellets:p, ska kolla om det finns annars testar jag det trots allt.;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
645
Senast: Sesca
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 184
Senast: Habina
·
Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
1 498
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama