Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Efter att ha läst Spader äss inlägg ang hur hästar reagerar på fett i fodret tänkte jag spinna vidare på ämnet hur man bäst utfodrar...
Svar
2
· Visningar
1 812
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: elle12
·
Foder & Strö Ni som fodrar med Spiller's Happy Hoof, vilka värden räknar ni på när ni gör foderstat. Överallt hittar jag bara värdena som står på...
Svar
6
· Visningar
1 748
Senast: Derring-Do
·
Foder & Strö Det finns ju saltstenar med selen tillsatt. Får hästen i sig det selen den behöver om man har en sån sten eller behöver man tillsätta...
Svar
3
· Visningar
1 234
M
Foder & Strö I stallet står en islänning med föl (7mån) vid sidan ,idag har det diskuterats mat till henne,,, hon har mer el mindre fri tillgång till...
Svar
5
· Visningar
1 148
Hästvård Var iväg och kollade till min unghäst idag och upptäckte att han hade en del kala fläckar i ansiktet, allt från pyttesmå till ca 10*5...
Svar
17
· Visningar
2 103
Senast: Oh_really
·
Hästvård Kan en häst som har kolik både äta och dricka normalt? Och i övrigt bete sig helt normalt? Min häst rullade i boxen efter hon ätit...
Svar
5
· Visningar
1 381
Senast: Deimion
·
Hästvård Nån som kan veta vad detta är eller orsakar det ? Hästen går på bete fortfarande och är ett kallblod.
Svar
15
· Visningar
4 451
Senast: MonteRose
·
N
Hästvård Vår shettis har fått något mystiskt sår på halsen. Det "mjällar" om det och såret är lite skorvigt. När jag trycker på det så kommer det...
Svar
4
· Visningar
1 295
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Har en islandshäst som är ganska lättfödd, ska ha föl i sommar och måste nu köpa mer hö! Har följande att välja på: 1: mj7.2 pro22 2...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: Deimion
·
Hästvård I går skulle vi ut och rida, vi hade sadlat men hade inte tränsat än utan hästen stog med grimma på och i sidokjedjorna i gången, han...
2
Svar
21
· Visningar
6 104
Senast: Lunketuss
·
F
Hästvård Har en häst med problem i sin knäled! Enda avhjälpningen som finns är att sakta bygga upp muskelaturen, vilket veterinären tror är...
Svar
2
· Visningar
1 332
Senast: IngelaH
·
Hästvård Hej! Har tidigare skrivit trådar om min pålle som har en gaffelbandsskada. Dagen innan julafton rusade han rundor och blev svullen i...
Svar
0
· Visningar
1 101
Senast: gicageli
·
Hästvård Jag har ett avelssto som är av den underbara (kan läsas både ärligt och ironiskt) färgen skimmel. Vilket gör att när hon fölar ser hon...
Svar
13
· Visningar
2 229
Senast: gulkiwi
·
Foder & Strö Jag har haft min kallblodstravare i 3 år nu, och han har haft fina hovar... tills i somras. Då blev dom torra och spröda, hovslagaren sa...
2
Svar
22
· Visningar
4 231
Senast: Ms_Antrop
·
Foder & Strö Söker efter bra, billigt och smaklig e-vitamin till min gammelman. Helst flytande eftersom gubben är en MKT kräsen herre...;)
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej! Gissar att det är fler än jag med detta problem. Häst med stor hålvägg som skurits upp för att släppa in syre. Min är nu...
2 3
Svar
51
· Visningar
12 890
Senast: Lavinia
·
Hästvård Fick igår diagnosen hovbensfraktur på min alldeles för lovande livliga och alltid spralliga unghäst :love: på 5-år och vill såklart...
Svar
14
· Visningar
11 069
Senast: corzette
·
Hästvård På min ena pålle upptäckte jag en liten "spricka" eller vad jag ska kalla det på ena fram hoven. Hovslagare har varit och verkat (har...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: skuggi
·
Hästvård Min shettis hade redan när jag köpte henne i augusti 2011 problem med klåda, då var de dock lindriga och försvann när jag behandlade med...
Svar
4
· Visningar
2 457
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka