Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej alla... Det finns ju massor av råd kring hur man ska täcka oklippta hästar (bland annat finns det en bra artikel på hippson.se)...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 209
Senast: Marlan
·
Hästvård För två veckor sedan var min 5-åring lite svullen i höger fram och varm ner vid hoven när jag tog in honom från hagen. Han var inte...
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: CK
·
Foder & Strö Alla vitamintillskott jag hittar är antigen i sirupsform eller pelleterade med melass, dvs mkt socker. Försöker undvika att ge så mkt...
2
Svar
23
· Visningar
5 514
Senast: Iliaca
·
B
Hästvård Jag har min nordsvenska dam i ett stall där alla andra hästar har täcke dygnet runt..... Jag har aldrig skämt bort henne med täcke, hon...
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: Lavinia
·
Hästvård För ca 5 månader sedan "räddade" jag en fjording från ett fruktansvärt öde. Hon var placerad i ett stall utan tillgång till hage, hon...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 716
Senast: andmatsam
·
Hästvård Behöver lite hjälp att lista ut vad detta är. Vet besök är redan inbokad till på tisdag. Kom ut till hagen i fredags och ponnyn stod på...
Svar
4
· Visningar
1 185
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Veterinären ringde idag och talade om att provsvaren kommit. Pållan hade höga "insulinvärden"(????)(70,5) , det normala var 40. Så nu...
2
Svar
29
· Visningar
10 444
Senast: Falcao1
·
M
Foder & Strö På hemsidorna som ger tips ang näten och skodda hästar har de ju byggt en låda och stoppat nätet i -min häst skulle definitivt klättra...
Svar
15
· Visningar
3 121
Senast: missan
·
Hästvård Hej! Är inte så insatt i hur mycket/med vad man ska vaccinera sin häst så jag har hittills "bara" kollat med två olika veterinärer om...
Svar
15
· Visningar
2 372
Senast: TantEster
·
S
Foder & Strö Behöver hjälp av er. Har en lättfödd häst som går ute jämt, behöver ha ett näringsfattigt hö då han är ganska tjock. Fick ett par...
2
Svar
21
· Visningar
4 474
Senast: CBoggie
·
Foder & Strö Håller en öppnad fyrkantsbal hösilage längre än en rundbal? Jag tänker på att på en rundbal tar man bort all plast på en gång, medan man...
Svar
10
· Visningar
10 857
Senast: Immer
·
Hästvård Vad är det som händer med min älskade häst?! :cry::confused: I söndags kväll får jag uppleva en hästägares mardröm! Får ett...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 191
Senast: Kellie
·
Hästvård Vad kan det vara för fel om hästen inte lyfter ordentligt på bakbenen när den travar? Man hör att dom släpar i lite. Hästen är 5 år och...
Svar
7
· Visningar
1 594
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö hämtade precis hem min häst efter den varit utlånad en längre tid och fick en chock :cry:..... Glanslös i pälsen. bukig men mkt tunn...
Svar
7
· Visningar
1 761
A
Foder & Strö Kan nån tala om för mig vad som händer med hästens kropp vid för mycket resp för lågt energiintag och även vid för högt resp för lågt...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Atos
·
P
Foder & Strö Jag är intresserad av om någon här har erfarenhet av cushing hos häst? Jag har googlat och läst massor om det, men skulle gärna vilja...
2
Svar
20
· Visningar
14 787
Senast: EmelieOstling
·
Foder & Strö Jag vet att det finns betfor som inte innehåller lika mycket socker som 'den vanliga' men vad heter den och vart får man tag i den? Vad...
Svar
12
· Visningar
2 182
Senast: nordanang
·
Foder & Strö Fick höra att det är mer syra i vått hösilage än i torrt och att det då är farligt att ge till hästar med fångrisk. Kan någon utveckla...
Svar
12
· Visningar
1 929
Senast: Sam
·
Hästvård Jag har börjat fundera på hur jag ska göra med hästen när jag har fött mitt andra barn. När jag fick första barnet så fick han vila dom...
Svar
6
· Visningar
1 301
Senast: Kallebus
·
Hästvård Min kompis har en häst (connemara 14år) som har haft konstiga symptom till och från en längre period. Första gången hon sökte...
Svar
3
· Visningar
6 828
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka