Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har erfarenhet av att behandla senskada med laser?
Svar
5
· Visningar
2 928
Senast: Balahé
·
Foder & Strö Vad har Krafft Muskel för TS? http://www.krafft.nu/produkter/specialprodukter/krafft_muskel_59/
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: Pancakes
·
Hästvård Ett av mina kallblod har börjat tappa hull och muskler. Hon äter normalt och allt annat är precis som vanligt, men ändå minskar hon i...
Svar
13
· Visningar
1 294
Senast: Ellanamde
·
Hästvård Idag var min hovis ute och skulle sko min tjej som haft väldig fula framhovar, det hade hon redan när jag köpte henne. Sedan en längre...
2
Svar
20
· Visningar
3 190
Senast: bettysmatte
·
Foder & Strö Analys för kg foder: Ts: 72% Smbrp 30 Mj: 7 Ca: 2,3 P: 1,4 Mg: 0,8 Samme fast kg/ts smbrp: 42 Mj: 9,8 ca: 3,3 p: 20 Vad...
Svar
15
· Visningar
1 324
Senast: Deimion
·
Hästvård Ska få sedalin utskrivet av veterinären för att skrittmotionen ska gå lite lugnare till, men hur dyrt är det egentligen? Hästen väger...
2
Svar
23
· Visningar
9 316
Hästvård Hej! Min häst som går barfota har i detta blöta väder vi haft fått hålväggar i alla hovarna. Jag desinfekterar dem varje dag och...
2
Svar
33
· Visningar
5 919
Senast: Diantha
·
Hästvård Hej! Finns det någon som har en teori om vad som kan ha hänt vår islänning? Hon har blivit helt avskavd på frambenen, det verkar ha...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: Luleå
·
F
Hästvård Hej! Vet inte om jag har lagt tråden på rätt ställe, får flyttas vid behov :p Jag bor med min pojkvän på hans föräldragård, där även...
Svar
19
· Visningar
2 956
Senast: elgur86
·
Hästvård Har blivit fixerad av att klämma och känns på hästens framben hela tiden då hon ibland har galla. Ibland är den lite svampig eller...
Svar
1
· Visningar
4 381
Senast: TantEster
·
Hästvård Någon som har erfarenheter av denna hals-åkomma?
Svar
0
· Visningar
1 608
Hästvård Först och främst: läkare är kontaktad och tid finns, så inga moralpredikningar tack ;) Gammelmannen här i stallet har de senaste 3...
Svar
2
· Visningar
5 450
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Det verkar vara två läger, och jag får ständigt höra olika. Jag har fått höra att lättfödda, bukiga hästar som ska bygga muskler (t.ex...
2
Svar
31
· Visningar
8 398
Senast: Iliaca
·
Hästvård Min häst står på lösdrift med en stooor ligghall full med halm samt fri tillgång på hösilage. Hon har haft lite vintervila på snart två...
Svar
10
· Visningar
1 511
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Vet inte vart jag skulle placera tråden... Hursomhaver är frågan: Hur är hästens vikt fördelad, fram resp bakdel, alltså hur många...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Hur ofta skurar ni stallet? Alltså främst väggarna i boxar. Men även tvätta fönster, lyfta på gummimattor (om ni har såna) etc. Vad...
Svar
9
· Visningar
1 763
Senast: Lona
·
Hästvård Vi har två fånghästar som inte kan gå på sommarbete med de andra hästarna utan de går på ett skogsbete med mager tillgång på gräs och...
Svar
4
· Visningar
3 698
Senast: raggsock
·
Foder & Strö Hur gör ni som har fri tillgång, ger ni i separat krubba, blötlagd/torr pellets eller lusernhack?
Svar
10
· Visningar
1 983
Senast: Soffan74
·
Hästvård Det verkar ju inte som om vädret kommer bättra sig. Hagarna är blöta och på sina håll leriga. Har ett snart treårigt sto som drog på...
Svar
0
· Visningar
729
Senast: lillamy73
·
A
Hästvård Jag bor mittemellan två stall, och undrar vilka hästar ni anser har det bättre. I det ena stallet så ser "dagschemat" ut så här för...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 799
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka