Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att jag måste klargöra: Hon står alltså inne på nätterna, i en vanlig box och går ut i hage på dagarna. Hagen är blöt och lerig vid grinden men inte mer än vanligt annars.
Min har också hålvägg men jag skulle aldrig spruta in cancerframkallande medel i min häst! Aldrig!
Håller helt med dig!
Allt vi behandlar hovarna med hamnar i jorden i hästens närmiljö och till slut i grundvattnet. Tänk resten själva.
Finns effektiva medel som inte är farliga för miljön och alla levande varelser.
Sen som i detta fallet med en äldre häst så kan det finnas andra orsaker till de dåliga skicket på hovarna förutom närmiljön.
En gammal häst är långsammare på att reparera skador mot en yngre häst.
Näringsupptag ,allmäntillstånd ,tandstatus ,övriga krämpor och förslitningar i hästens kropp kan påverka uppkomsten och läkningen av röta och bakterieangrepp.
Orsak och behandling måste ses utifrån individen om det skall bli effektivt och snabbt resultat.
Och utan att se hästen i verkligheten är det omöjligt att ge exakt korrekta råd.
I verkligheten ser man hovarnas skick ,hur hoven slits,ev breddade lamellränder,strålarnas skick,allmäntillstånd på hästen,hur hästen mår i tarmfloran(this is the shit)osv,osv.
Bojkotta "Rensa Strålen",Trush Buster och allt vad det heter som är fullt med cancerframkallande innehåll.
Jag kan inte fatta att det får säljas över disk överhuvudtaget!