Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Utan tvekan stall 1
Finns inget väder som är så dåligt att det berättigar till att hålla hästarna ifrån utevistelse.
Var dina hästar ute under Gudrun? Eller Pär? Måste man ens fråga tar man knappast hänsyn till hästens välbefinnande.
Måste bara fråga varför du undrar om de rider på sina hästar?
Kom som ett litet avbrott i resten efter jag läst hela tråden.
Mvh
Det finns alltid en massa konstiga anledningar att ha hästar ensamma verkar det som. Jag har haft runt 10 inackorderingar och minst två egna hästar i snart 20 år, och jag har hittills inte haft mer än en enda häst som inte kunde gå med vissa andra individer. Och jag har haft en hel del knasiga fd galoppörer med. Dessa blev betydligt mkt lugnare och stabilare, samt ökade fort i vikt av att få gå i flock. Jag bor på västkusten, precis vid havet. Det blåser en del här med. Och hästar som är ordentligt täckade fryser inte. Jag ser väldigt få anledningar att hålla en häst inne hela dagen, och de få gånger det har hänt blir dom stressade och jag mår dåligt hela dagen av att veta att dom står inne. Tillräckligt stora hagar är för mig en förutsättning för att ens ha häst, annars kan det kvitta. Och i en tillräckligt stor hage kan de opftast söka skydd och gå i flock utan problem.