Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hade veterinären ute i måndags. Har ibland tyckt mig ana en rörelsestörning hos hästen. Ej en tydlig hälta. På söndagen var hästen...
Svar
1
· Visningar
953
Senast: Bison
·
Foder & Strö Min tränare sa till mig idag om att vi skall ge min häst soja protein och jäst så hon har lättare att ta upp proteinerna! Är det...
Svar
6
· Visningar
3 574
Senast: Springsteen
·
Hästvård Djävulsklo verkar väl smärtstillande och inflammationshämmande, eller minns jag fel? Nypon ska ju tydligen också verka på liknande sätt...
Svar
11
· Visningar
7 244
Senast: traceys
·
Hästvård Hur många är det som använder kopparsulfat denna regniga och blöta vinter? Vi har värdelösa hagar nu - enbart gegga, överallt. Som...
Svar
8
· Visningar
2 470
Senast: kol
·
Foder & Strö Har en inackordering på 25 år, sv. halvblod, som äter mycket salt. På dryga 2-3 veckor så har hon tryckt i sig 3 normalstora saltstenar...
Svar
11
· Visningar
5 295
Senast: Kaba
·
Foder & Strö Hej! Mitt fullblod, som aldrig varit särskilt lättfödd men inte heller katastrofalt svårfödd, har den senaste månaden tappat väldigt...
Svar
13
· Visningar
2 263
Senast: Eliseeh
·
N
Hästvård Hallå, tänkte bara höra om det är någon som har någon aning om vad det kan vara för "fel" på min väns häst. Hon har massa hull, är...
Svar
13
· Visningar
1 953
Senast: Nemii
·
Foder & Strö Vad skulle ni rekomendera för foder till en gammal häst som bara står i hagen och har börjat få väldigt dåliga tänder? Hästen är runt...
Svar
2
· Visningar
1 239
Senast: diabla
·
Foder & Strö Är inte så grym på foderstater, hittils har det gått relativt bra då jag har fått så bra värden och kvoter som passat hästarna. Men...
Svar
3
· Visningar
792
Hästvård Jag har funderat på halmpellets. Är det något märke som är bättre eller sämre att köpa ? Är det olika priser från olika leverantörer...
2
Svar
34
· Visningar
8 933
Senast: xandoor
·
Hästvård Har spenderat sista timmen framför tv och eurosport som sänt hopp-och dressyrtävlingar från Mechelen. Något som slog mig var att flera...
Svar
14
· Visningar
1 937
Senast: Boj
·
Hästvård Min 26 år gammla ponny har sedan någon månad tillbaka börjat hosta, märkte till en början att han bara hostade till någon gång ibland...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Boj
·
Hästvård Min ena häst vaccinerades mot stelkramp med Tetanusvaccin vet den 7 dec kl 16. Han var vid tillfället sederad med domosedan pga...
Svar
14
· Visningar
4 467
Senast: Lena J
·
L
Hästvård Min foderhäst fick på nyårsdagen ett kolikanfall, efter många timmars promenader utan att det släppte ringde vi vet som kom ut. Jag hade...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: TantEster
·
Hästvård En ponny i stallet blev plötsligt blockhalt i vänster bak och fram. Rejäl svullnad från hoven upp till knäet, och väldigt varm. Ingen...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Har stött på ett litet fenomen hos min lille häst som jag faktiskt inte hört hos någon annan häst tidigare så tänkte bara höra om nån...
Svar
0
· Visningar
2 916
Senast: mooi
·
Foder & Strö Hur är det meningen att man ska räkna ut hur mycket Ca, P och Mg ett dräktigt sto ska ha? Jag sitter här med min Hästens näringsbehov...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: Springsteen
·
Hästvård Vet inte om tråden hamnat rätt. Min hovis ville inte lägga snösula på pollan pga olika skäl. Nu är det isklibb ute och jag kan knappt...
2
Svar
37
· Visningar
3 806
Senast: Popcorn
·
Hästvård Hej! sitter och är lite undrande, min häst (hannoveraner 15år) har börjat gå konstigt när jag rider. han går liksom snett med...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: axel
·
G
Foder & Strö Vi fodrar våra hästar nu med endast hö och havre samt salt och vitlökspulver. Men jag vet att det behövs mer nu just. Min häst har...
2
Svar
28
· Visningar
2 825
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka