Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Om man vill göra en korrekt foderstat till sin häst och läser innehållsföteckningar på fodersäckar etc och ska räkna vitaminer och...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Majskolven
·
Hästvård Har en 1½ årig halvblodsflicka som är ruskigt mjällig precis överallt. I mankam, under vinterpälsen på i princip hela kroppen." Delar"...
Svar
5
· Visningar
1 107
Hästvård Min häst blev nyskodd häromdagen men det blev en miss utav både mig och hovslagaren. Jag sa till att jag ville ha skor med 4 hål i så...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 526
Hästvård Min lilla häst har något "muggaktigt" på benen och några svampaktiga knölar framme vid övergången mellan bog och hals (precis vid...
Svar
2
· Visningar
1 366
Senast: lady_vip
·
Hästvård Har svårt att hitta täcken som passar på alla håll;) Så har just nu bara 1 ofodrat regntäcke, fleecetäcke, 1 för stort fleece fodrat...
Svar
12
· Visningar
1 758
Senast: lovstedt
·
Hästvård Jisses. Nu har jag sett det som man får se på film men sällan ser i verkligheten. En av mina träningshästar punkterade, under...
Svar
5
· Visningar
1 572
Senast: Anastacia
·
Hästvård Min häst har en senskada på frambenet som hon fick för ca 6 veckor sedan. Hon haltade aldrig av den, men svullnaden var rejäl. Nu har...
Svar
18
· Visningar
2 391
Hästvård Det ploppar upp rehabcenter lite här och där nu för tiden med bl a vattenband och andra utrustningar. Jag får känslan av att det är det...
Svar
5
· Visningar
1 276
S
Hästvård Min d-ponny på 16 år blev för ca 4 dagar sen halt (höger bak). Märkte detta när jag skrittade fram. När han sätter ner hoven så från...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Hej! Efter att ha läst och lyssnat på andra inser jag att jag ger min (lilla) C-ponny på snart 7 år väldigt mycket mat om man jämför...
2
Svar
33
· Visningar
3 600
Senast: ako
·
Hästvård Såg idag att det va vitt ludd mögel på ytan i en box idag,står för tillfället ingen häst där. I en annan box som det står häst i, vänder...
2
Svar
28
· Visningar
5 060
Senast: lillamy73
·
Foder & Strö Jag skulle vilja höra era erfarenheter av dessa foder då jag är nyfiken på dom! :laugh: PAVO har jag fått mycket information om men...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
15 304
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Ni som har fånghästar eller andra känsliga maghästar (kolik osv) har ni hästarna i skogshage på vintern? är det samma risk med fruset...
Svar
4
· Visningar
1 304
Foder & Strö Varför ger ni det? Vet att det tar upp näringen bättre men är det inte onödigt för tänderna? Berätta era åsikter?
2 3 4
Svar
78
· Visningar
26 009
C
Hästvård Jag ska till klinik på torsdag med min häst som har en sådan konstig hälta. Först tappade han sin sko och gick utan i 4 dagar sen blev...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: cillaozantos
·
Hästvård När jag fodrade middag hos hästarna såg jag att eltråden till grinden var nere, började då bli orolig om någon varit i hagen. Alla...
Svar
13
· Visningar
1 822
Senast: Muninn
·
Foder & Strö Tänkte höra om det är någon mer här på buke som har varit med om detta tidigare. Fick hem en leverans av hösilage, storbal, först...
Svar
5
· Visningar
2 590
Senast: Kallebus
·
Hästvård Har en "ny" häst (har haft henne i över ett år). Bytte till mig denna häst & börjar nu fundera på om något är fel på hästen...
Svar
1
· Visningar
1 398
Senast: tessiem
·
H
Hästvård Hur förbereder ni era hästar för tävling? Lackar ni hovar? Tvättar ni hästarna? osv. Kan man smörja lite babyolja runt hästarnas...
2
Svar
23
· Visningar
5 581
Hästvård Någon som har ett svar på hur sent man kan klippa en häst och varför inte senare? Hört lite olika... inte efter nyår, inte senare än...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka