Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har en foderfråga; jag har en lånehäst (ponnykorsning) som verkar ha en känslig mage, ett par gånger har det hänt att hon legat ner...
Svar
3
· Visningar
1 276
Hästvård Har lite huvudbry just nu... Vi har alltid tagit eget hö, löshö som skulltorkat, i år har höet under hösten dragit åt sig fukt och...
Svar
1
· Visningar
804
Hästvård Nu behöver jag eran hjälp och åsikter igen Bukefalister!:) Fick hem en ponny för några dagar sedan som ska stå här på inackordering i...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 001
Senast: Thrillie
·
Hästvård Såg idag när lill ponnyn kissade att det inte såg helt normalt ut. Kisset var tjockt och gul/vitt. Annars inget "fel" på han, äter och...
Svar
5
· Visningar
1 041
Hästvård Nu då jag har en unghäst 09.a som för tillfället står med lite mugg på några av sina ben, varav det ena har blivit till 2 djupa sår i...
Svar
16
· Visningar
4 187
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hittade en ny artikel på the Horse om vildhästar och fång. Den bygger på forskning av Hampson i Australien. Något av det mest...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 876
Senast: mackan
·
Hästvård Har en tillridning hemma som ska ridas igång för försäljning. Han har varit otroligt kinkig på böjt spår särskilt i höger varv. Vill...
Svar
3
· Visningar
991
Hästvård Läst lite trådar om aktivering till boxvila. Men detta fall är lite speciellt. Hästen i fråga ska äta i hönät, för att minska...
Svar
1
· Visningar
1 569
Hästvård Hej. Då jag upptäckte igår att "fröken tant" hade en mindre sårskada på höger bakkota (troligen trampskada) med lindrig svullnad och...
2
Svar
27
· Visningar
6 100
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Jag har nu uträtt bakbenen på mitt 6åriga sto. Vi har inte haft det lätt med inflammationer gallor mm. I alla ben! Nu är hon i alla fall...
Svar
9
· Visningar
1 709
Hästvård Jaha, så har veterinären varit och undersökt min halta häst, 9 arigt varmblod. Efter att ha röntgat 3 ben; båda bak och hö fram och...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 288
Senast: sona
·
B
Foder & Strö I både nöt och fårfoderblandningar är det en ganska stor andel raps. Varför används inte raps som fodermedel till hästar? Är det inte bra?
Svar
4
· Visningar
3 149
Hästvård Hej, jag har ett piggt ungsto på fem år, hon har varit lite förkyld och haft genomskinligt snor och haft hosta inne i ridhuset. Hon hade...
Svar
3
· Visningar
1 536
Senast: wrangler
·
A
Hästvård Köpte häst i somras. Märkte att hon blev något lätt svullen i bakbenen under natten. Tidigare ägare berättade att hon kan bli svullen om...
Svar
5
· Visningar
6 230
Senast: ainavi
·
Foder & Strö Om tråden ligger fel så snälla flytta den. Ska jag blöta Kv*rnbyf*ders luzernpelletsen till min häst? Han är inte glupsk snarare...
2
Svar
34
· Visningar
4 900
Senast: lulski
·
Foder & Strö jag sitter fast i mina funderingar och hoppas på att nån har bättre koll på mineralerna än vad jag har... tidigare om åren har jag...
Svar
7
· Visningar
2 970
Senast: lewellyn
·
Hästvård Jag har en irish cob med riktigt mycket hovskägg. När jag köpte honom för två och ett halvt år sedan hade han fotskabb, vilket han...
Svar
10
· Visningar
3 716
Senast: lillsyrran
·
Foder & Strö Vi verkar ha fått musinvasion i foderkammaren, allt var nerpissat, bajsigt och gnagt på när jag kollade idag:crazy:. Det mesta går ju...
Svar
10
· Visningar
3 064
Senast: Lona
·
Foder & Strö http://www.swedishhoofschool.com/svenskasidan.htm Det här med begränsad fri tillgång hittade jag av en slump och blev nyfiken på...
2
Svar
36
· Visningar
5 741
Senast: Drafthorse
·
Foder & Strö Vi funderar på att ställa ut en silage bal i hagen till hästarna men funderar lite på hur länge dom håller? Det är tre stora hästar +...
Svar
5
· Visningar
1 201
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare