Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har googlat på innehållet i Elizabeth Ardens "Eight hours cream" men hittar inget nån stans. Nån som vet? Insåg efter att jag impulsköpt...
Svar
12
· Visningar
3 433
Hästvård Har en liten häst som lider av hosta. Jag känner mig lite uppgiven nu, han började hosta för ca tre veckor sedan, vi fick tid på...
Svar
8
· Visningar
1 662
M
Hästvård Ponny (15 år) med förmodad senskada hö fram (böjsenan, ytliga eller djupa). Han är inte trycköm men haltar i trav och har därför inte...
Svar
2
· Visningar
886
Hästvård Min häst fick juverinflamation i onsdags och ska nu mjölkas ur lite varje dag och ges spruta 1 g/dag. Problemet är bara att inget av det...
Svar
19
· Visningar
2 987
Hästvård Hittade mitt 5åriga sto i hagen i söndags med ena frambenet i luften och hon vägrade sätta ner det. Har 3 hästar på lösdrift, så hon...
Svar
8
· Visningar
10 359
Senast: Dezzieduzz
·
Foder & Strö Min ena häst har en fruktansvärt känslig magsäck och det är i princip oundvikligt att han får sandkolikkänningar i dessa regniga...
Svar
11
· Visningar
5 657
Senast: gylle
·
Hästvård Har letat runt lite bland andra trådar som tar upp gallor men hittar inte svaret jag vill ha ;) Lindar ni alltid när hästen har mjuka...
2
Svar
29
· Visningar
4 015
Senast: Dirtmaster
·
Hästvård Fru häst lyckades för en vecka sen få ett ganska stort brännmärke på benet nedanför hasen. Vet kallas på plats, det tvättas, rakas och...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: skuggan_
·
Hästvård Min hästs ena framtand är betydligt mkt mörkare än dom andra. Funderar på om den kanske har blivit skadad och dött? Vad tror ni? Hästen...
Svar
1
· Visningar
1 008
Senast: ridtravare
·
O
Foder & Strö Jag ska köpa ensilage, har hittat ett med en analys som följer: TS 80.2%, Rå protein 159 g/kgTS, Smb.protein häst 95 g/kg vara...
2
Svar
20
· Visningar
4 159
Senast: mackan
·
Hästvård Bare en tanke som dök upp under dagens besiktning. Är det vanligt att hästen är ohalt på böjprov men markerar på volt? Tvärtom hör...
2
Svar
29
· Visningar
6 556
Senast: mackan
·
Hästvård Har en 2åring jag nyss köpt, ägaren visade att han hade unghästvårtor men det var bara några kvar. Han har även en knöl under magen som...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Jennifher
·
G
Hästvård Jag ska klippa min häst i helg och undrar vilka täcken som krävs. Har funderat på filtklippning eftersom hon svettas mycket när man...
Svar
6
· Visningar
4 357
Senast: Tagliabue
·
Foder & Strö Hörde vi ett besök på "hästanläggning" nyligen. De hade haft föreläsning av agronomen Annica Larsson som gjort efterforskningar på...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 947
Senast: KungTulle
·
J
Hästvård Har förstått att det behövs 2 (3?) vaccinationstillfällen som grundvaccination. Hur tätt ska de ges? Alltså, när ska jag vaccinera...
Svar
13
· Visningar
2 640
Senast: lundsbo
·
Hästvård när hästen stod på strömsholm så behandlades han med ett läkemedel som dom nu har skrivit in i passet på den sidan där det står "...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: jonbon
·
Foder & Strö Hejsan. Jag ska flytta min häst på 175 i mnk till ett stall där det står 3 shettisar och alla kommer att få gå i samma hage, så jag har...
2
Svar
33
· Visningar
6 908
Senast: alegria
·
Foder & Strö Har börjat ge mina hästar soja då de tunnat av över ryggen i höst, de har svarat jättebra på det och det märks redan efter kort tid...
Svar
3
· Visningar
1 437
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Skulle vilja ha lite inputs på vad kusen råkat ut för... Han är under igångsättning efter att ha behandlats i SI-lederna och nacken. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 266
Senast: kryddan
·
Hästvård Hejsan!, oturen håller i sig för mig och min donna :cry: Idag fick vi åka till vet.kliniken efter att hon slog i huvudet i dörrkarmen...
Svar
3
· Visningar
5 185
Senast: Nougat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • FÅRtråden
  • Småhunds ägare