Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Angående broddars vara eller icke vara så skruvade vi alltid i och ur dem vid ridning förr. Trots det hörde jag aldrig talas om någon...
2
Svar
29
· Visningar
4 180
Senast: Chili
·
Foder & Strö Har två nät för helbal hemma som jag vill använda i lösdriften. Måste på något sätt "sträcka" nätet så det inte säckar ihop när de...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: em-pirre
·
Foder & Strö Varför har man aska i foder? Är det bra eller dåligt med ett högt värde? Vilka effekter har det? osv Hoppas inte att jag skämmer ut mig...
Svar
4
· Visningar
6 383
Senast: Angel
·
Foder & Strö Följande värden fick jag på hösilageanalysen: TS: 59,6 % smrp häst: 35 g/kg foder energi häst: 5,6 MJ/kg foder Ca: 4,2 g/kg TS P...
Svar
2
· Visningar
4 258
Senast: Majskolven
·
Foder & Strö Ja vilka konkurrenter till Krafft finns det? Hippo Havens Mustang Pavo Dodson Horell Lympos Iform Dynavena Kvarnby Kan ni fylla på...
Svar
11
· Visningar
2 494
Senast: Natasja
·
Hästvård Jag hade varit tacksam om någon kan ge mig lite input över vad detta kan vara.. 15-årigt halvblodssto som går på lösdrift, har haft 4...
Svar
12
· Visningar
4 403
Hästvård Nu måste jag få fråga er bukare om era erfarenheter om hur mycket vatten era hästar dricker. Jag har ett fullblod på ca 550kg. Han kan...
Svar
19
· Visningar
2 028
Senast: alp
·
K
Hästvård har för ett tag sen köpt en häst, har inte så mycket erfarenhet av överben men antar att han har ett på vänster fram på insidan efter...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: sassiball
·
E
Foder & Strö Hej, Jag undrar lite hur ni gör med foder till föl. Hur mycket och vad anser ni att ett föl på ca 6 mån på lösdrift ska ha? En...
Svar
17
· Visningar
2 681
Senast: linnsan
·
F
Foder & Strö Jag ger 4dl soja per dag till min häst som väger 610kg. (Det är som gula sönderhackade pellets, köpt på Granngården) Jag ger det för att...
Svar
18
· Visningar
5 966
Senast: Lobelia
·
Hästvård hej, jag är en 15 årig tjej som är lite orolig över min 9 åriga d-ponny. Jag är inte hos honom så jätte ofta på mornarna, utan bara...
Svar
2
· Visningar
1 017
Hästvård Min lilla flicka börjar bli riktigt vit... dock så betyder vit även grön och brun. Hittade något om "Cowboy Magic Green Spot Remover"...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: Seabaz
·
Hästvård Jag funderade på en sak när jag var på klinik i förra veckan och såg en massa hästar göra böjprov och hältutredas. Kan en häst vara...
Svar
6
· Visningar
1 242
Hästvård Vår nordis har åkt på kolik + förhöjd temp för andra gången på tre veckor?? Han är tolv år och har aldrig varit sjuk tidigare...
Svar
8
· Visningar
1 984
U
Hästvård Har en vallack på 15 år som jag tävlar hoppning med, nu har han blivit lite svullen i v. fram, utan att vara halt men han känns inte 100...
Svar
10
· Visningar
1 650
Senast: Highcat
·
Hästvård Problem efter problem med pollan, suck... Imorse när jag kom till stallet för att ta ut henne hade min polla haft diarée under natten...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: fjordtokan
·
I
Hästvård Simlir blev vaccinerad mot influensa idag. Hur brukar ni göra? Ska han vila några dagar? Glömde fråga vetten...
Svar
7
· Visningar
1 951
Senast: Marita73
·
Hästvård Hej! Min kära pålle har tappat en sko. Han verkar ha nött ned sömmen och skon har bara ramlat av. Hoven är alltså hel och fin. Skulle...
Svar
17
· Visningar
6 215
H
Hästvård Min häst avled i helgen, och det känns fruktansvärt med tanke på att han inte hade någon anledning till det. Jag var dock inte där.. Det...
2 3
Svar
45
· Visningar
12 883
Senast: Seabaz
·
Foder & Strö Sitter och kollar i Hippolyts foderkatalog och tittade då på deras wiesencobs och luzernmix. Länkar till sidan jag tittar på...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna