Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård 6-åringen har varit på träningshelger på Strömsholm och stått i gäststallet! Han blev ganska trött efter detta och jag tror att han får...
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: Piamaria
·
T
Foder & Strö Hej! Vi skulle vara väldigt tacksamma för lite hjälp. Min dotter har en B-ponny som nu under vintern tappat en del muskler över hals...
Svar
11
· Visningar
1 720
Senast: Korven
·
J
Hästvård Stoet verkar frisk för övrigt, har ingen feber, tävlar som travhäst på samma tider som innan problemen. Kissar normalt för övrigt...
Svar
2
· Visningar
1 546
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Finns här någon som läst "Vitaminer och mineraler : livsviktiga för din häst" av Lars Bråve? Är det en bra bok?
Svar
0
· Visningar
772
Senast: MonteRose
·
Hästvård Ber om ursäkt om det här inlägget blir lite rörigt men jag har lite för mycket i huvudet just nu. Min häst bockade helt plötsligt av...
Svar
7
· Visningar
3 015
Senast: Eliin_87
·
Hästvård Sitter här och funderar för mig själv utan att riktigt komma på vad det är som är så himla stor skillnad mellan att stå i boxen inne...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 218
T
Hästvård min häst har "mugg" i öronen, finns det någon som har några bra tips på hur man blir av med det?? eller iallafall hur man kan lindra...
Svar
8
· Visningar
1 800
Senast: Lottch
·
A
Foder & Strö Flytta gärna tråd om den ligger fel. Funderade på foder-tråden, men postar här för det är främst er islandshästägare jag ställer frågan...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Jag är inte ute efter själva näringsinnehållet utan ger endast bara för att "lura i" mineralerna. Kan de bli dåligt så länge de står...
Svar
16
· Visningar
1 770
Senast: Ms_Antrop
·
F
Hästvård Är på jakt efter naturborstar till min häst! För ett tag sen såg jag en hemsida där man kunde köpa ett set med naturborstar...
Svar
5
· Visningar
1 247
Senast: fru_griz
·
Hästvård Jo jag funderar lite kring min unghäst, han är 2,5 år gammal D-ponnystorlek. Han har blivit väldigt öm i fötterna när vi går grusvägar...
2
Svar
27
· Visningar
4 102
Senast: B070715
·
Hästvård Jag gjorde om grunden i somras på mina pållar då de alltid bara fått två vaccinationer som grund, men jag kände att jag ville göra en...
Svar
7
· Visningar
1 272
Senast: sassiball
·
Hästvård I går när jag tog in mitt varmblod så upptäckte jag att det var lite blod runt hela sömmen på vänster framhov?? Hon verkade inte ömma...
Svar
10
· Visningar
2 418
Senast: lady_mike
·
Hästvård En av islandshästarna har eksem. Hon hade eksemtäcke hela sommaren och klarade sig bra då. Men när vi tog bort täcket så började hon...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: aneri
·
Hästvård Hej, har en treåring som fått en gaffelbandsskada bak, högt upp vid fästet... undrar hur andras erfarenheter av detta har varit och vad...
Svar
13
· Visningar
5 889
Senast: Kim
·
Hästvård jag fick höra av en annan att ett täcke, även om det bara är ett regntäcke, ska vara lite fodrat. alltså inte med enbart fleece utan...
Svar
13
· Visningar
1 465
Senast: axel
·
Hästvård Kommer antagligen ha min häst pa utedrift med 2 andra hästar som, för tillfället är oskodda. Eftersom min häst kan sparka i bland sa har...
Svar
16
· Visningar
3 561
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min häst blev ju sparkad för någon vecka sedan, "bara" en sårskada men såret blev infekterat. Efter att ha lagt jodopaxomslag i tre...
2
Svar
24
· Visningar
15 900
Senast: Tinnietoy
·
Hästvård Jag undrar hur ni som har hästar som har struma eller fel på köldkörteln märkte det? Hur diagnostiserades era hästar och om dom har...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: EmmaW
·
Hästvård Numera finns det ju en uppsjö av olika sorters strö, använder spån i boxarna och testar torv i lösdriften med lite halm ovanpå. Men...
2
Svar
23
· Visningar
5 226
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka