Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har läst massor nu och kommit fram till att alla gör olika när det gäller att blötlägga pellets eller inte. Jag ger Hippo pro...
Svar
10
· Visningar
2 234
Senast: Totola
·
Foder & Strö En tråd för oss med svårfödda hästar:laugh:
2
Svar
26
· Visningar
2 358
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej! Min häst har senaste 2 dagarna haft en liten "böld" mellan ganascherna, och varit svullen bakom dom. Igår upptäckte jag...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: TrixiLisa
·
Hästvård Min häst har en senskada sedan några veckor tillbaka (har skrivit en tråd tidigare). Hon skrittas nu 2*15 minuter om dagen övrig tid är...
2
Svar
36
· Visningar
9 704
Senast: 4legs
·
Hästvård Hur får man pengarna efter att ha slaktat en häst? Går de till registrerade ägare eller fyller man i ett papper på plats med nummer...
Svar
17
· Visningar
2 458
Senast: Comfort
·
Foder & Strö Hittade min lillkille (2-årig quarter) i stallgången nyss. Konstaterat att det enda som att fått i sig är 6-7dl mineraler! Hur påverkas...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: Hippocampus
·
Foder & Strö Ikväll så satt jag och räknade lite foderstat för att kolla lite, var då inne på en sida där jag knappade in näringsvärderna på vårt...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Har två funderingar. Ställt om ena hästens foder efter att ha fått höanalysen. Hur lång tid tar det/bör det ta att se viktökning...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: MonteRose
·
Hästvård Kan man göra det? Alltså blanda ut pulvret med vatten i sprutor och låta ligga i ett par dagar. Jag ska resa bort i helgen, och för...
Svar
14
· Visningar
1 399
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Idag såg jag att min hästs kronrand verkade helt uppluckrad och gick nästan att skrapa av. Hagarna är sjukt leriga och blöta. Jag har nu...
Svar
2
· Visningar
1 372
Hästvård Funderar på att klippa min isis. Hon tappar massor av energi. Det går knappt att rida henne :( Hon har MINST 10 cm lång päls! Helt...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Koppen
·
Hästvård Hade nyss en diskussion med min unghästs uppfödare, hon har aldrig gjort mer åt hålväggar på sina hästar än att verka ner dom. Unghästen...
Svar
13
· Visningar
4 219
Foder & Strö Hej! Min häst fick till att börja med knäledsinflammation i båda bakknäna, detta ledde till att en gammal skada på vä frambens...
Svar
5
· Visningar
3 409
Senast: Totola
·
Hästvård Tja ni som hänger med här vet kanske att jag är av åsikten att den amerikanska hästtandvårdsutbildningen är överlägsen den svenska...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 363
Senast: airam
·
T
Foder & Strö Innehåller betfor mycket protein? Vad är bra att ge bukig omusklad unghäst?
Svar
2
· Visningar
2 537
Senast: lewellyn
·
Hästvård Hej!! Jag skulle vilja veta hur ni som har lösdrift till era hästar gör med täcken och sånt? Jag personligen är inget stort fan av...
2
Svar
23
· Visningar
9 141
Senast: lewellyn
·
Hästvård Syrran ringde precis och sa att ena hästen i stallet har flera svullnader på huvudet även två bulor under magen. Efter sett bilder så...
Svar
3
· Visningar
1 504
Senast: WestCott
·
S
Foder & Strö Hej, tänkte jag kanske kunde få lite hjälp här. En av hästarna fick fång på betet i somras. Har gått på oanalyserat torrhö sedan...
2
Svar
20
· Visningar
4 539
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag utfodrar nu med muskel men räknade på att soja harblir en del billigare. vad finns det för för och nackdelar? Med muskel måste man...
2
Svar
30
· Visningar
5 725
Senast: Natasja
·
Hästvård Eftersom man har broddar måste man såklart trampa sig. Framtill på kronranden så att en liten flik av hoven fläkts upp (ca en och en...
Svar
5
· Visningar
1 751
Senast: melvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025
  • Retrievertråden