Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Analysvärden är ju genomsnittsvärden, så jag är lite nyfiken på om det finns knep att åtminstone gissa sig till åt vilka håll värdena...
Svar
6
· Visningar
1 635
Senast: Kallebus
·
Foder & Strö Ja vad tkr ni? Jag ser att så kan det mkt möjligt vara, många hästar på lösdrift äter mer än de gör av med. Då tänker jag de som får fri...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 193
Senast: daphna
·
Foder & Strö Jag vill ha halm som både strö och sysselsättning. Vilken bör jag välja? Har tröttnat på spån då ja tycker det är dyrt.
Svar
3
· Visningar
868
Senast: MonteRose
·
Hästvård Har funderat ett tag lite till och från på detta, tänkte höra om någon här kanske kan förklara för mig! här är storyn: häst...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: Rouise
·
D
Hästvård Jag har en häst som för ca 1,5 år sedan fick konstiga eksem/utslag på sitt ena bakben (från kotan och ner till hoven) och svullnad...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Hittar inget råvaruinnehåll någonstans på hemsidan och hittar inte mina gamla papper. Vill alltså veta hur många procent av vad som...
Svar
0
· Visningar
1 045
Senast: Angel
·
Foder & Strö Hej! Har precis flyttat mitt halvblodssto till ett annat stall (efter att ha stått här hemma några år). Fick precis veta att...
Svar
3
· Visningar
2 447
Senast: Ulrika C
·
Foder & Strö Hur jag än vrider och vänder på analysen och vad jag ska lägga till för kraftfoder så hamnar jag ändå på ett litet underskott på...
Svar
5
· Visningar
1 367
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Är det någon som har en häst ponny med cushing syndrom som haft det ett tag? Hur har ni hanterat det? Har det hänt någon förändring i...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: oxo
·
L
Hästvård Hej! Har precis tagit hem en valack på 14 år som är väldigt spänd. Han kan aldrig slappna av riktigt, utan går med huvudet rakt upp...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Love_Maya
·
Foder & Strö Vi har ett hö med väldigt lågt proteininnehåll jämfört med energin, och jag behöver därför fodra upp med något som innehåller mycket...
2
Svar
28
· Visningar
4 285
B
Hästvård För två månader sedan åkte jag med min varmblodstravare till en ganska stor hästklinik med kunniga veterinärer för att göra en...
Svar
9
· Visningar
4 141
Senast: Bergmutt
·
A
Hästvård Hej, har en liten fråga. Har ett sto som är dräktigt i 7:e månaden och jag tycker hon är väldigt stinn/hård om magen, flåsar mycket...
Svar
5
· Visningar
1 675
Senast: skuggi
·
L
Foder & Strö Hej, jag skulle gärna vilja ha era åsikter om min foderstat! Min häst är ett eng fullblod, 4 år. Går i stor hage ca 8h om dagen. Har...
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: Mustang
·
Foder & Strö Jag har nyligen skaffat min första raggsocka (minishettis) och känner att jag vill ha mer på benen när det kommer till foder åt den...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 603
Hästvård Vad är det som gör att en häst nöter bort tåkappan på skorna? Hästen detta gäller (inte nån av våra) sliter alltså jättemycket fram på...
2
Svar
34
· Visningar
5 600
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård Jag erkänner inledningsvis att jag inte är världens mest ihärdiga ryktare, men jag är noga med att alltid borsta av min häst dagligen...
Svar
3
· Visningar
1 905
Senast: a1agnlju
·
K
Hästvård min häst har sadelknutor, har läst runt lite för kolla hur man gör! är det någon kunning som kan berätta hur man gör? om jag har...
Svar
9
· Visningar
3 586
Senast: moonstruck
·
Hästvård Min hovslagare hade nu vid senaste skoningen påpekat att min häst var tunn i sulorna på båda fram ( jag var inte med under skoningen)...
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: Lunketuss
·
K
Hästvård Hej, Första inlägget här på bukefalos med en undran om någon stött på detta fenomen förut samt vad det var. Igår var min sambo ut...
Svar
4
· Visningar
1 872
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund