Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har i år köpt hösilage av grannen. En annan av mina grannar brukar köpa av honom till sina hästar, hon är mycket nöjd och har fina...
Svar
8
· Visningar
1 395
Senast: Springsteen
·
D
Hästvård Hej Jag hade hovslagaren hos mig första vecka och han sa att min häst ena framhov luktade illa och tyckte då jag skulle ta tjära så jag...
Svar
4
· Visningar
2 240
Senast: _Isa_
·
Hästvård En väns häst är inlagd på djursjukhus efter att den plötsligt insjuknat. Veterinärerna har inte hittat något fel än men de misstänker...
Svar
3
· Visningar
1 893
Senast: Magiana
·
M
Hästvård Jag har en treåring som jag haft sedan i slutet av Juli, fick hem honom efter sommarbetet (klinikbesiktad) och han sattes igång lugnt...
Svar
12
· Visningar
4 325
Senast: Miaa
·
A
Foder & Strö Hej! För första gången i mitt liv har jag en bukig häst. En unghäst (inte inriden). Hur vet jag om det är fett eller om det är...
Svar
14
· Visningar
5 223
Senast: airam
·
K
Hästvård Någon som vet vad detta är ? Kan det vara för att han fått i sig något giftigt ? Han är inte dålig eller sjuk, hängig eller liknande .
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: svea
·
Foder & Strö Jag tänkte kolla hästens foderstat med hjälp av ett program. Tyvärr kan man inte skriva in TS-halten i programmet så egentligen vet det...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: MonteRose
·
Hästvård För att jag uppskattar andras synvinklar..Jag vet nu så väl hur jag själv och andra hovslagare vill ha det i stallet, hur hästen ska...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
15 903
Senast: Estivuz
·
I
Foder & Strö Jag har flyttat till ett nytt stall där en del foder ingår (halm, ensilage och Kraffts blå mineraler). Eftersom de går ute långa dagar...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Isislover
·
Foder & Strö En fråga till er som ströar med halm, brukar ni göra en hygienanalys på halmen ? Vad har resultatet varit ? Vad har ni kollat för...
Svar
0
· Visningar
877
Senast: krasslig
·
F
Hästvård Har en 7-årig halvblodsvallack med lättare artrosbildning efter att han haft hovbensfraktur som gick upp i hovleden. Min häst...
Svar
5
· Visningar
3 172
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 078
Senast: Estivuz
·
Hästvård Jag köpte mitt arabsto för 8 veckor sen, och typiskt nog fick hon mugg någon vecka innan hon kom hem till mig. Till en början...
2
Svar
37
· Visningar
11 248
Senast: Jate Volim
·
Foder & Strö vårt hö innehåller i år för lite protein så vi har valt att fodra upp med lusern. lusernet tillsammans med grovfodret som innehåller...
Svar
16
· Visningar
6 420
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Finns det något tillskott i Sverige med magnesiumoxid? Vill inte ha magnesiumfosfat (som tex Biomag), har redan mkt fosfor i...
Svar
14
· Visningar
2 111
Senast: raggsock
·
Hästvård Är de någon som vet om "hemma veterinärena" typ privat praktiserande eller distriktarna får slanga hästarna hemma vid typ kolik?
2
Svar
30
· Visningar
3 710
Hästvård Ligger min tråd fel så får ni gärna flytta den. Anledningen till att jag skriver är att vi idag har raspat tänderna på vår häst för...
2
Svar
25
· Visningar
7 524
Senast: Lickety
·
M
Hästvård Jag ska vara med på en maskeradhoppning och jag vet inte riktigt vad jag ska vara men jag vet att jag ska typ spraya man och svans och...
Svar
6
· Visningar
5 162
Senast: Lycanthrope
·
Foder & Strö Jag står i ett stall med bara tre hästar. Förr om åren har de alltid fodrat med hösilage men fått slänga hälften eftersom balarna blir...
Svar
18
· Visningar
4 113
Senast: ScareCrow
·
Hästvård Min varmblodsvalack på 11 år har varit halt i 4 år till och från på vänster fram. Vi har åkt till olika veterinären under den tiden och...
2
Svar
24
· Visningar
6 365
Senast: ReaktorLiss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka