Pålagring och artros

Sv: Pålagring och artros

Menar du hyaluronsyra?

Har själv inte använt nypon, jag har hittat ett koncept som fungerar och ser ingen anledning att förändra det. Som med allt annat är det säkert så att olika preparat fungerar olika bra på olika individer.

Vår ena hund får t ex ingen hjälp av det smärtstillande preparat som fungerar på den andre. Därför har vi två till synes likadana mediciner i skåpet, just för att individerna reagerar olika.

Ja, den syran menade jag nog..,,
Jag får nog prova mig fram för att se vad som passar min. Han är änsålänge inte påverkad i ridningen utan bara då man lyfter bakbenen.

Jag tycker att du provar glukosamin först och är han påverkad när du lyfter bakbenen så tycker jag att du ska börja med det med en gång. För ju snabbare du börjare med det desto mer hjälper det :)

Människor får glukosamin med jätte god verkan också!

Jag har haft en inackordering, en tjugoårig ponny med pålagringar i frambenen som bott hos mig i fyra år. Hon höll sig helt hältfri på lösdriften i tre år, men senaste året har hon varit halt fyra gånger. I måndags fick hon somna in, eftersom jag ansåg att hon inte hade ett värdigt liv längre utan hade konstant ont.

Det är ett lätt beslut när man ser hästen bli haltare och haltare, men sorgen finns ju där ändå. Jag hoppas du kommer till klarhet snart om vad som är rätt för just fin häst.

Tusen tack för alla tankar, funderingar och svar.
Inte lång tid efter att denna tråd startades fick min skönhet gallopera vidare till himlen utan att ha ont.
Allt gick jätte bra om man kan säga så när ens bästa vän somnar. Men nu vet jag att han har det bra och ligger begravd hemma hos farmor och farfar bredvid stora syren-träd där det är jätte fint.
Hoppas det löste och löser sig för er andra också.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 154
Senast: animalasia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 002
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 067
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 774
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka