Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min ena häst har konstant diarré, varierande hur pass löst det är men oftast är det hyfsat fasta bollar som kommer men det smårinner ur...
Svar
11
· Visningar
2 296
Senast: skuggi
·
Hästvård hej jag har en fråga angående installningen.om man inte har vindskydd i hagen ska ju hästarna vara inne på natten från 1 december om jag...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Pancakes
·
Hästvård Vet inte om detta är rätt forum, men jag ska nu börja sätta igång min häst igen efter en ganska lång tid som konvalecent. Problemet, om...
Svar
10
· Visningar
3 004
Senast: ylvalill
·
Hästvård Hej! Hästen i fråga är mycket hat på höger fram. Puls i hoven och ömmar rejält på höger armbågs spetsen fann honom så sent i går...
Svar
7
· Visningar
5 896
Senast: via
·
Hästvård Jag håller på att sätta igång min häst försiktigt nu efter två månaders konvalicent. Han har för första gången sedan han flyttade upp...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Impressa
·
Foder & Strö Jag har 2 kallblod (finnhästar) på lösdrift. Båda är ungefär samma storlek, runt 155 cm höga, lite åt det grövre hållet. Typ 550-600 kg...
Svar
13
· Visningar
1 987
Senast: ch791022
·
Hästvård Vad är det frågan om? "alla" islandshästar är ju skadade nu:( jättemånga som jag känner till har skadade hästar nu, vad beror det på...
Svar
14
· Visningar
2 275
Senast: Thek
·
Hästvård Jag har bett min vet skriva ut andapsin som förebyggande till min magsårshäst. Hur är det med karens- tävling/slakt? Andapsin är ju...
Svar
6
· Visningar
4 299
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Har en häst som varit skadad till och från det senaste året, det har varit lite av varje och det allra mesta har drabbat vänster fram av...
Svar
0
· Visningar
741
Senast: Jois
·
Foder & Strö Någon som har koll på vad olika typer av hästar har för olika näringsbehov i förhållande till träning osv? Tex hur mycket en stor...
Svar
1
· Visningar
730
S
Foder & Strö Har nyligen börjat med att ge ca 10kg grovfoder i småmaskiga hönät ute i hagen, och tänkte höra med er andra, som också använder dessa...
Svar
5
· Visningar
1 838
Senast: trofé
·
Foder & Strö Jag har en häst på 6 år som jag tränare medelhårt kan man säga. Jag ger den just nu kornkross, betfor och mineraler och vitaminer...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: chaki
·
Foder & Strö Är det någon som vet om det är likadant med lucern som med hö/hösilage, att sockermängden kan skifta?
Svar
9
· Visningar
5 103
Senast: Iliaca
·
Hästvård Genom åren har vi haft ett antal hästar med kolik. I går fick ett sto kolik, vet kom och gav kramplösande och rektaliserade henne. I...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 224
Foder & Strö Behöver hjälp av er duktiga, har försökt googla men det är jag inte bra på. Vi har ett analyserat hösilage (eurofins). Skall jag...
Svar
12
· Visningar
1 673
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hej! Jag har min häst i ett stall med 10 hästar, dom senaste dagarna har 4 av dessa hästar börjat hosta. När dom andas så är det...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: Eliteanka
·
Hästvård Min häst är en svettfux och hennes man och svans har alla möjliga färger i sig som svart, vit, brun och lite orange men ser ganska mörk...
Svar
11
· Visningar
2 556
Hästvård finns det någon här som har haft en lös tand på sin häst? min har en i underkäken, besväras av det med bett i munnen men funkar bra med...
Svar
0
· Visningar
967
Senast: johossan
·
H
Foder & Strö Jag har hört många diskutera om att ge hästen gäst men *vad är det bra för ? * Vilken slaggs jäst ( bakjäst söt elr bröd, öljäst har...
Svar
7
· Visningar
1 490
Senast: mysboll
·
Hästvård Givetvis kan det vara slumpen men måste ju ändå försöka tänka ett steg längre. För 3 dagar sedan hade en häst i vårt stall kolik, i dag...
Svar
4
· Visningar
1 766
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka