Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har tidigare alltid bara ryktat och haft på pälsglans då och då, eller kört den hederliga vattenduschen om fläckarna varit riktigt...
Svar
4
· Visningar
2 449
Senast: Sundbro
·
Hästvård Har ett val att göra men vet inte hur jag ska välja. Hästen har varit skadad i ett år, och har stått i begränsad hage med endast...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: aramis
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av en osteopat? Både på häst och människa...är detta ngt ni skulle rekommendera som behandlingsmetod? För...
2
Svar
23
· Visningar
7 666
Senast: eigollet
·
Foder & Strö Har ett Halvblod hemma som för ca 1 år sen fick en hovförändring. Då hon var dräktig och även svårlastad så har jag inte vart hos vet...
Svar
12
· Visningar
1 572
Senast: Jate Volim
·
Foder & Strö Hitta ett intressant artikel om Protein, Praises & Wows av Gretchen Topel http://www.womenandhorses.com/protein20050517.html...
Svar
15
· Visningar
1 462
Senast: wrangler
·
Hästvård Min häst är ganska tjock i benen just nu, framförallt dom två benen hon haft skador i tidigare. Hon är inte halt och det är normalt för...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: Ackela
·
Foder & Strö Hur mycket foder ger ni till era föl just nu? Har ett 6 månaders halvblodsföl som snart ska flytta til egen box, hur mycket pellest och...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: wrangler
·
E
Foder & Strö Nu vill jag inte ha massa elaka kommentarer som att jag är ofoderkunnig - för nog har jag läst om foder osv, ( går hästlinje på gymn ) ...
2
Svar
24
· Visningar
2 527
J
Hästvård jag har ett sto, ett riktigt grisigt sto när det gäller renlighet i boxen. hon river upp allt spån längs kanterna och därav får liggsår...
Svar
14
· Visningar
2 118
Senast: Sundbro
·
I
Foder & Strö Ni som har era hästar på begränsad fri tillgång. Hur räknar ni ut resten av fodret? Jag ska flytta min islandshäst till ett stall där...
Svar
11
· Visningar
1 468
Senast: Isislover
·
Foder & Strö Min donna är väldigt kräsen och äter inte vad som helst, speciellt inte när det kommer till hö. Och hon är lika kräsen när det kommer...
2
Svar
28
· Visningar
5 008
Hästvård Är det någon som har en susning om vad det kostar att göra ett ultraljud på ett ben på en häst? Har letat prislistor både här och där, i...
Svar
6
· Visningar
3 109
L
Foder & Strö Nu har jag kollat runt lite här och inte hittat det jag sökte - hur räknar man ut en foderstat? Vore bra om ni gav ett exempel och/eller...
Svar
3
· Visningar
2 090
Senast: Ladys
·
Hästvård Hej! En av ponnyerna i stallet har under en kort period varit lös i magen. Eller ja, snarare än lös avföring tycks det vara en del...
Svar
14
· Visningar
4 107
Senast: dotzie
·
C
Hästvård Min ponny är otroligt stel i vänster sida. Hon sitter liksom fast när man rider och blir irriterad när man rider lösgörande öviningar...
Svar
3
· Visningar
933
Hästvård Behöver all hjälp jag kan få nu! Har en welsh cob kille som är 2 1/2 år gammal och är rejält halt :cry: har varit inne på klinik och...
Svar
7
· Visningar
1 474
Senast: Ramona
·
F
Hästvård varning för lång historia:( Men vill höra om ngn har en ide om vad detta kan vara... Min arab, nu 15 år, jag har haft honom i 4...
2
Svar
37
· Visningar
4 768
Senast: Deus
·
F
Hästvård Har skrivit en tråd här tidigare om min arabvalack 15 år, som jag har varit på klinik med. Där konstaterades efter böjprov , hälta båda...
Svar
2
· Visningar
3 544
Senast: fobewap
·
S
Hästvård Hej! Min 15e Islänning är väldigt snubblig av sej och jag har funderingar på om han kan ha problem med knäna. Ev knäledsinflamation. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 525
Senast: Sokkitrollet
·
Hästvård Någon som vet på ett ungefär vad en röntgen av rygg kostar? Ländryggen då. När vetrinären kommer ut med röntgen..
Svar
6
· Visningar
1 939
Senast: Ronjuwi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈