Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har två stycken ardennerföl på drygt 6 månader har i ca 2 veckors tid introducerat foal creep från dodson horrel. Den ena har tagit de...
Svar
3
· Visningar
1 010
Senast: sommarvind
·
Foder & Strö Sambon kom hem med en -för mig- ny lucern som jag inte känner igen.... Teknosan. Kollar upp värdena och kan det verkligen stämma att...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 308
Senast: sthu
·
Hästvård Hej! Min häst ha nu under en tid inte ätit upp allt hö som han får morgon och kväll. Tittade i hans mun och såg att två tänder är på...
Svar
3
· Visningar
1 008
Hästvård Min häst fick acetylcystein utskrivet i går tillsammans med metacam för sin hosta. Vet sa att jag skulle prova att ge det med betfor men...
Svar
13
· Visningar
4 231
Hästvård Min älskade häst ska till hösten få somna in, men jag har aldrig avlivat en häst innan och funderar nu på vad det finns för olika...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
33 724
Senast: Memmis22
·
Hästvård Hade en veterinär ute häromdagen som kollade på min ponnys tänder. Jag var själv inte närvarande, utan det var min, inte särskilt...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: Ragge_
·
Hästvård Min lilla häst på fyra år blödde lite från munnen idag när vi kommit hem från träningen. Jag kollade munnen och hon hade en tand som var...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: ameo
·
Foder & Strö Någon som vet hur många MJ/dl man ska räkna med på rapsolja (i foderstat till häst förstås)? Eller någon som vet var man lätt kan hitta...
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: _86a_
·
Hästvård Sitter här i valet och kvalet, häst som opererades (titthål) i tisdags med ingångshål precis ovanför kronranden alltså inte roligaste...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Nasseman
·
Hästvård Jag har för närvarande mina hästar uppstallade ca 1,5 mil från mig vilket inte är optimalt för den ena då hon pga av sina ben mår bäst...
Svar
6
· Visningar
1 291
Senast: EmmaW
·
Foder & Strö Har en travare på 8 år som nyligen blivit behandlad i sina leder och innan det fick han Butta i en vecka. Problemet med honom nu är...
Svar
8
· Visningar
3 768
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Jag räddade en liten kille här i början av veckan från att gå till slakt. Det hela gick väldigt fort och jag fick endast med två små...
Svar
4
· Visningar
1 270
Senast: ellipsis
·
Foder & Strö Jag håller på att bli tokig, för det första är jag värdelös på att göra foderstater men försöker mig på detta via ett program men jag...
Svar
8
· Visningar
2 996
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Jag vänder till er i förhoppning att inte bli hårt kritiserad och att det kanske är någon som kan se detta i ett annat perspektiv än vad...
2
Svar
20
· Visningar
4 332
Senast: palle
·
Hästvård Det har kommit en ny artikel i The Horse http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=19147 Det är ett referat från en konferens där...
2
Svar
24
· Visningar
3 488
Senast: mackan
·
Foder & Strö Har lärt mig att inte fodra hästarna med "nya" havren förrän efter årsskiftet. Stämmer detta, eller drar jag runt på någon gammal sägen...
Svar
1
· Visningar
969
Senast: ekedal
·
Hästvård Denna regniga vinter har ju gjort fler än en hage väldig lerig. Hur fungerar det för föl och unga hästar när allt i en lösdrift är blött...
Svar
8
· Visningar
1 986
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Hur gör ni i era stall efter hästarna avmaskats? Får de gå ut i hage som vanligt? Mockarna ni hagarna? Låter ni hästarna stå inne i...
Svar
17
· Visningar
4 114
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Var kan vi dalabor köpa rapskaka? Den produkten verkar inte ha traskat till våra breddgrader än :confused: ?
Svar
0
· Visningar
661
Senast: Sara75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna