Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet nån hur det gick för den lilla ponnyn som blev påriden under invigningen i Globen. Det såg ju så otäckt ut. Man fick ju aldrig nån info
Svar
16
· Visningar
3 058
Senast: fiaskurken
·
Foder & Strö Jag blir sååå trött! Ikväll har jag suttit en stund och kikat runt på nätet på kraftfodersortimentet hos olika märken. Jag fick syn...
Svar
17
· Visningar
1 605
Senast: Qodrofenia
·
Foder & Strö Har 2 varmblod. Den ena blir väldigt het om den får mkt havre har jag fått veta av förra fodervärden. Den andra som jag har vet vi inte...
Svar
2
· Visningar
1 449
Senast: Worlds
·
Foder & Strö Jag behöver hitta ett foder som har högt MJ i förhållande till smrp, går att blöta upp och inte innehåller melass. Något tips? Det är...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: Centaur
·
Hästvård Står med mysko skada på hakan på min boxvilande konvalecent (opererad för 7 dagar sedan står på 3 påsar butta om dagen i 7 dagar till så...
Svar
17
· Visningar
2 989
Senast: traceys
·
Foder & Strö Vilket MSM-preparat anser ni är bäst? Varför ger ni det och vilken effekt ser ni?
Svar
3
· Visningar
4 072
Senast: Noak
·
Hästvård Mitt sto har haft hälta till och från under några månader. I samma veva som hältorna började visade det sig att hon hade hålvägg på sin...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 236
Senast: mackan
·
Hästvård Nu måste ni hjälpa mig att tänka rätt. Min häst skos med classic rollerskor i fram för att förbättra överrullningen. Hur blir dessa skor...
Svar
2
· Visningar
1 145
Foder & Strö Jag har tyvärr inte fått någon analys på hösilaget som min häst äter. Hoppas på att få det inom en snar framtid. Hästen är i full...
Svar
3
· Visningar
1 491
Senast: Korven
·
Hästvård Har en häst som busade till det i hagen i torsdags kväll och är sedan dess tjock i ena bakkotan och jag är supernojjig just nu. Är det...
Svar
16
· Visningar
1 854
Senast: gicageli
·
Hästvård Hej! Jag har en häst med en senskada på gaffelbandet som konstaterades i oktober. Han behandlas med shockwave och ska skrittas 20 min...
Svar
6
· Visningar
1 695
Senast: gicageli
·
Hästvård Hej Är intresserad av att veta om fler än jag råkat ut för hemska allergidiagnoser på häst. Dela gärna av er av era händelser osv...
Svar
8
· Visningar
1 765
Hästvård Vi har en nordisvallack på 25 år som alltid haft lång och tjock man. Men nu har plötsligt tappat en bit av manen! Mitt på ungefär, cirka...
Svar
1
· Visningar
930
Foder & Strö Läste någonstans att det fanns riktmedel på hur mycket soja som man max fick ge en häst, någon som vet det? Det var något med maxgiva...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: airam
·
Foder & Strö Baldur, 17-årig isisvalack, är väldigt hård eller trög i magen. Han kan absolut bajsa men det verkar som om han får "ta i" ordentligt...
Svar
13
· Visningar
2 930
Senast: Jate Volim
·
Hästvård En häst i stallet visade koliksymtom i lördags. Han hittades liggande i vindskyddet i hagen och var mycket matt. Veterinär kom dit och...
2
Svar
24
· Visningar
10 406
Senast: Mollybolly
·
Hästvård Har en 13-åring med återkommande kotsenskideinflammationer. Första gången var det i vänster bak. Fick metacam och vilade ca två månader...
Svar
4
· Visningar
4 071
Hästvård Hej! Funderar över min häst... Tycker han är flåsig vid arbete och har varit det ett bra tag. Han har stått länge och jag har trott att...
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: Seabaz
·
Hästvård Jag fick en unghäst, en tvååring, i våras. En liten dam som har samma morfar som farfar! Efter en vecka fick hon en hovböld och när den...
2
Svar
21
· Visningar
3 654
G
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av häst som sätter i hela foten ev. tårna först? Jag har en 2,5 årigt sto som ej är inriden än. Smäcker...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: ajdeloupe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vart registrerar jag avkomman?
  • Evolve