Teknosan lusern vs andra sorter

Sv: Teknosan lusern vs andra sorter

kl

Vad är det egentligen för skillnad på denna lusern och salsa grön? Förutom att det ena är lusern och det andra är gräs..
Det har ju nästan identiska värden? Eller har jag missat något?

Det är väl just innehållet som är skillnaden, precis som du säger. Olika sorters foder med liknande värden :) (Kan tänka mig att mineralvärdena skiljer sig en del dock.) Salsas foder tycker många hästar är smakligt medan de kanske ratar lusern, och det kan givetvis vara tvärtom också.

Vet inte vad du mena med "salsa", sånt burka jag har på mina tacos :d

Om du titta i KRAFFT´s katolog kan du se att från havre - lusern - musli - groov är näringsvardet nästen det samma.

När det gäller vuxen häster tycke jag havre är det bäste om det behövs, enkelt och billigt.
För avels/växenda djur och konvolesanse häster då för man sätta sig in i hästens behov och fodra därefter.

Senast ändrad:

Salsa är ett foderföretag i det här sammanhanget.

Havre i all ära, men knappast lämpligt till alla hästar i alla foderstater. Men kan hålla med om att det överutfodras med diverse "konstiga" tillskott och grejer.

kl

Vad är det egentligen för skillnad på denna lusern och salsa grön? Förutom att det ena är lusern och det andra är gräs..
Det har ju nästan identiska värden? Eller har jag missat något?

Hi sthu.
ett grön föratag :confused:
I am confused.

Jag sa man för bedoma sin egen hästens behov.

Jag förstå inte värför det har blivit så negativ att fodra med havre nu förtiden?
Jag minns där på 90tal den stora skäcken, Ger inte havre :eek:, bättre med korn, då upptäckt dom att det var inte så bra :grin:

Valdig vad det har blivit en del kolik häster i år!?

Ja, företaget heter Salsa och deras produkt heter Grön. Alltså blir det Salsa grön :p

Tror inte koliken hänger ihop med "bristen" på havre, utan snarare vädret och det dåliga grovfodret.
Havre är knappast något man rekommenderar som proteintillskott eller till fångkänsliga hästar. Jag har ingenting emot havre (inte hästarna heller, har inte träffat en enda som inte älskat det :D) men tyvärr är det helt olämpligt till "min" typ av häst pga stärkelseinnehållet.
Havre är ju ofta basen i många färdiga foderblandningar.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama