Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur gör ni när ni har en misstänkt lymfangit, men med en häst utan temp??
2
Svar
33
· Visningar
19 212
Senast: hejzan
·
I
Foder & Strö Spinner vidare på Vivos fråga, som mest fått svar om nät i hagen. Hoppas det är ok. :angel: Jag har köpt småmaskigt hönät att ha inne i...
Svar
0
· Visningar
947
Senast: Isislover
·
Hästvård Sköter om en kompis häst som har haft flera små hovbölder den senaste månaden. Igår upptäckte jag att han haft ytterligare en, som...
Svar
17
· Visningar
2 658
Senast: Fideli
·
Hästvård Vi har sedan maj kämpat med min ridtravares bakknä, sprutat med kortison i tre omgångar, två i maj-juni och en i oktober. Han blev...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: Lavinia
·
J
Hästvård hej alla jag har en kille på 12 år som fick diagnosen astma föra torsdagen när vi va på klinik. och jag undrar vad ni har för...
Svar
4
· Visningar
2 938
Senast: ameo
·
Hästvård Dessa hittade jag i bajset från fölis efter att jag avmaskat henne. Hittar inte på bild vilken det kan vara. Den liknar ingen av dom som...
Svar
16
· Visningar
8 958
Senast: MiaS
·
S
Foder & Strö Hej! Bajset från hästarna i vårt stall luktar... speciellt.... Svårt att beskriva lukten, men lite kemiskt, inte det där rejäla varma...
Svar
1
· Visningar
1 090
Hästvård Snabba svar önskas då det är lite brådis! Jag har såklart glömt oljan i stallet och ska iväg och klippa en häst. Kan jag ta olivolja...
Svar
3
· Visningar
3 418
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Jag vill kunna ge min häst mer mat utan att han blir för tjock. Han har problem med stråfoder (hösilage) och kan inte äta mer än vad han...
2
Svar
38
· Visningar
3 169
Senast: Boerperd
·
Hästvård Jag har varit och tittat på en 1,5 åring som står med tårna utåt på bakbenen. Ägaren säger att hästen inte sett ut så förut utan att...
Svar
14
· Visningar
2 870
Senast: Saraoliv
·
A
Hästvård Den 8:e november upptäckte jag att min hästs högra bakben va helt svullen.Hade inte en blekaste aning om vad det kunde vara.Inte halt på...
Svar
0
· Visningar
1 008
Senast: ainavi
·
A
Hästvård Mitt största kunskapsglapp är i ämnet hovar. Jag undrar, hur ser dessa hovar ut? Det är inte min häst. Det finns inga fler bilder just...
Svar
1
· Visningar
1 057
Senast: Nafayette
·
Hästvård Hej, Har en fråga till er som använder halmpellets som strö i boxen. Vi har börjat använda det till våra hästar. På alla hemsidor...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
28 040
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Har aldrig haft en häst med det men hörde nyligen att de inte var så ovanligt
Svar
2
· Visningar
1 504
Senast: alenchik
·
Foder & Strö När man räknar foderstater för hand brukar man ju lägga till det så kallade "arbetstillägget" till energibehovet. Jag tränar min...
2
Svar
35
· Visningar
3 581
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Till att börja med: JAG SKA INTE FODRA MED DETTA -så ni kan alla vara lugna ;) Är bara nyfiken..... Med värmen som är har jag...
Svar
5
· Visningar
1 740
Senast: wrangler
·
Hästvård Jag letar ju ny fälttävlanshäst och ska kika på ett fullblod i veckan som har haft en senskada för två år sedan men som ska vara utläkt...
2
Svar
21
· Visningar
7 104
Senast: eebenfelt
·
Hästvård Mitt 10-åriga varmblodssto beteer sig mkt underligt. Hon verkar ha en väldigt irriterande klåda i nosen. Kliar sig dels på sidan av...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 862
Senast: fallon
·
Hästvård Håller på att bli tokig.. Var inne med min häst till vet i somras.. Han var då halt i vänster kota bak. Jag personligen tyckte de såg...
2
Svar
25
· Visningar
4 001
Senast: Equus
·
Hästvård Kadde har oroväckade nog börjat hosta. Något som han aldrig gjort förr mer än när man börjat rida honom efter att han har stått ett tag...
Svar
10
· Visningar
1 603
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka