Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö Jag har precis börjat gräva i det här med slowfeeding och småmaskiga hönät. 2 personer i min närhet har nu båda sagt "har du ett...
Svar
5
· Visningar
1 811
Senast: Isislover
·
Hästvård Tips på när man bör linda sin häst (självklart vid svullnader och gallor) och hur man bör lind, även vad man bör använda. Jag har nu...
Svar
10
· Visningar
3 115
Hästvård Hej på er! Va hos min medryttarhäst idag och när jag spolat av hans ben så upptäckte jag att hans ena bakhov är lite konstig, den har...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: GotAsecret
·
Hästvård Har en häst på foder som snappar luft, detta har blivit värre och rem ska införskaffas. Har inte haft detta innan dels för att ägaren...
Svar
7
· Visningar
1 957
Senast: Monifa
·
Foder & Strö Har kommit på hästen 3 gånger med att äta bajs. Första gången var för ca 2 veckor sen, tänkte då att det berodde på foderbyte. Sedan...
Svar
16
· Visningar
2 751
Senast: CBoggie
·
C
Hästvård min häst blev i våras frisk ifrån fång, och då han även hade grov hovrotation. han har varit helt friskt sedan dess och inte visat...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Cindybell
·
Hästvård Känner en ponny som sprack hela vägen när hon fölade. Det har försökt sys igen men går inte, så hon kan inte få föl mer (fölet dog...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 634
Senast: Mirre
·
Hästvård Hej! Jag skulle vilja höra med er som har erfarenheter av knäledsinflammation på bakknäna. Min pålle är en halvblodsvalack på 16...
2
Svar
37
· Visningar
25 342
Hästvård För och nackdelar med att strö med torv jämfört med spån?
2
Svar
32
· Visningar
3 382
Senast: Immer
·
Foder & Strö Försöker räkna lite på foderstat i freefarms foderstatsprogram. Hur jag än gör står det att "kraven på blandningen är för hårt ställda"...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: Trix
·
Hästvård En nyfiken fråga. Efter det att man gett hästen avmaskningsmedlet, hur lång tid tar det då innan eventuella maskar kommer ut med...
Svar
0
· Visningar
605
Senast: boccia
·
Foder & Strö TS 80.1 Råprotein 67 SMB protein 25 energi 7,9 Ca 3,9 P 1,8 Mg 1,4 K 15,6 Detta känns bra dåligt va? eller har jag fattat...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Nomina
·
Hästvård Halloj! Trodde att jag inte skulle behöva klippa hästen i år, men de senaste ridpassen har hon blivit hur svettig som helst, så jag har...
2
Svar
24
· Visningar
2 965
Senast: Buck
·
A
Hästvård Jag köpte i somras en PRE. När han kom till Sverige från Spanien för ca två år sen var hans man en meter lång. När jag hämtade honom...
2
Svar
22
· Visningar
4 713
Senast: piggy
·
Foder & Strö Har nu googlat runt för att hitta bästa grovfoder till fånghäst. Ni som är insatta i ämnet, kan detta stämma. Av TS i gräs/ hö är...
Svar
2
· Visningar
1 336
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Hej! Jo jag undrar vad en kedja som man kan köpa till grimman heter... För hästen jag sköter är väldigt stark ute när man skulle ta...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 108
Senast: Cascade
·
Foder & Strö Man har ju fått lära sig att det är inte bra för hästar att äta ur hönät/höhäck just på grund av att ätpositionen blir fel för dem samt...
Svar
3
· Visningar
1 940
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Min häst får hösilage i vanliga fall. Men detta är opraktiskt när jag åker på tävling, (oftast 3-dagars). Varje bal är på ca 350 kg så...
Svar
4
· Visningar
2 312
Senast: Buck
·
Foder & Strö Ni som har köpt foderstatsprogram, är det värt det? Är dom bättre, krångligare osv än gratisprogram som finns på nätet?
Svar
13
· Visningar
2 617
Senast: Kirie
·
Hästvård Kan man mäta hästens vikt med ett vanligt måttband och hur omvandlar man det till vikt isåfall?
Svar
15
· Visningar
1 766
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka