Eksem hos PRE

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Anouck
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 4 713
Sv: Eksem hos PRE

Min frieser har också kliat bort man. Läste att är vanligt med exem på friser och endel andra kallblod. :(

Eksemtäcke under den insektsrika tiden på året, samt prova att starta upp med att ge linfröolja nu så akn det ge en symptomförbättring till nästa år.

Vi som har islänningar och just importer tampas ju med detta, linfröoljan har visat att den ger en klar förbättring i symptom sedan har den även andra postiva effekter också.:D

Hej, Jag har en ponny som haft exem i tio år. Har testat täcke och allt möjligt. Numera har jag inte exemtäcke på honom eftersom det inte gör någon skillnad. Han får exem när han äter för mycket. Ordentligt med motion och begränsning av betet är det som gör att han inte kliar sig.

Det är inte alltid det är knotten som är orsak till exem.

Jag har också en PRE. Han är född i Sverige och har inte exem. Han är dock extremt känslig för gräs. Svullnar upp i kroppen direkt när han släpps på bete. Kan tänka mig att de är skapta för att äta lite mindre frodigt gräs.

piggy

Liknande trådar

Hästvård Har en häst som jag har ägt i två år. Hästen har under sommarhalvåren haft problem med eksem som satt sig i mankammen samt vid svansen...
Svar
3
· Visningar
2 580
Senast: Shettisar
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 808
Senast: Luleå
·
Hästvård Lägger in tråden åt en kompis då det är hennes häst det handlar om. Hästen i fråga är en PRE född 2005, importerad från Spanien i...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Hoobes
·
S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +...
2
Svar
20
· Visningar
5 480
Senast: Simply me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈