Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon som har något bra tips om hur man får bort spåndamm (eller halmdamm för den delen) ur pälsen? Jag ryktar och ryktar, men...
Svar
15
· Visningar
2 185
S
Hästvård Jag har nyligen fått hem 2 stycken 6 månaders gamla föl. Detta är ju en stor omställning för de små och dom är oroliga och gnäggar...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Hej Vet att det finns 1000 liknande trådar, men det gör mig bara förvirrad just nu. Vad ger man en 10-årig d-ponny som haft fång...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 910
Hästvård Vad kostar det ungefär att ultraljuda ett ben? (Veterinären kör ut till gården och gör det)
Svar
2
· Visningar
793
Hästvård Frågan är vad detta är? Jag har konsulterat några som säger att det är ett bett. "Bulan" sitter strax bredvid benet vid ganaschen, den...
2
Svar
28
· Visningar
3 053
Hästvård Hej! Min häst har en ny hovslagare som andra i stallet anlitar och är nöjda med. Han skodde min häst en gång och allt var bra, skorna...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: gicageli
·
Foder & Strö Jag behöver HJÄLP! Fick annalysen idag av bonden på höt och fattar nada. Bonden kunde inte hjälpa mig då han inte kan något om...
Svar
6
· Visningar
1 513
Senast: Gammeln
·
Hästvård Har ett fyramånaders föl och för ca: 2 veckor sedan upptäckte jag en liten knöl på halsen. Ungefär där man brukar chippa. Den har...
Svar
0
· Visningar
833
Hästvård ...och finns det chans att ändra beslutet?! Ska ta det från början och skriva så kortfattat det går! Häst med konstaterad...
Svar
12
· Visningar
2 493
Foder & Strö Jag har fått min höanalys och börjat knåpa på foderstater. Nu är det så att årets hösilage är sämre än innan och smb.rp/Mj ligger på...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: Contest
·
Foder & Strö Har precis bytt grovfoder och behöver ge extra kalcium, fosfor och magnesium. Min häst silar ut alla mineraler, har testat flera sorter...
Svar
1
· Visningar
1 214
Senast: Prick
·
Foder & Strö Jag bor nästan granne med en kvarn och kan köpa vetegroddar, vetekli och kruskakli (etc) därifrån. Vad där idag och pratade och det är...
Svar
0
· Visningar
1 038
Senast: pastejja
·
Hästvård En av hästarna på mitt jobb började halta ute i skogen och jag kände på hans ben och det var väldigt svullet (vänster framben) och det...
Svar
8
· Visningar
2 370
Senast: Smurfoff
·
X
Hästvård Ögat på min häst är irriterat och har varit i över en vecka. Det rinner från det och det är något mer stängt än det andra. Rör jag vid...
Svar
6
· Visningar
2 976
Hästvård Fölen är under kontroll av Helsingborg men de ger oss inte så mycket svar och verka själv inte veta vad det bero på. Vi känner två föl...
Svar
6
· Visningar
2 082
Senast: Equus
·
Foder & Strö Har bytt över från den blåa havrefria müslin till Grund då jag ansåg att den var likvärdiga och kanske bättre. Kan inte ha läst...
Svar
7
· Visningar
1 479
Foder & Strö Eller egentligen, hur stor måste en tunna eller låda vara för att ta en hel säck betfor? Försökte väga en liter på hövågen men den är...
Svar
5
· Visningar
1 772
B
Hästvård Har ett problem med en av hästarna i stallet (inte min häst, utan en annans). Hon har nämligen en shettis som är blöt hela tiden, eller...
Svar
13
· Visningar
3 746
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Hej. Har ett sto, som är 20 år som blev tokmager och matt i pälsen under betet... Tar det från början. Detta sto har haft tre föl...
Svar
6
· Visningar
1 422
Senast: funderare
·
Foder & Strö Vi har lösdrift med fri tillgång. Där går 6 ston varav en inte borde äta för mycket hela tiden. Idag har vi två damer som kastar ut...
Svar
5
· Visningar
1 151
Senast: Yttik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka