Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Skapade ett nick på denna sida för att se om någon av er har kunskap om det över huvudtaget går att göra en kemisk kastrering på en...
Svar
2
· Visningar
4 715
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Jag är ute efter en foderautomat till min häst att ge ett mål extra hö i boxen sent på kvällen. Har googlat en det och hittar bara...
Svar
15
· Visningar
7 008
N
Hästvård Hej jag arbetar på ett turridnings ställe som häst skötare, och en av hästarnas hovar har börja spricka upp inte spricka som av för...
Svar
2
· Visningar
1 201
Senast: tildan
·
Hästvård Jag har en häst "som har" pålagring i korsleden på båda sidor samt förkalkning mellan L5-L6 och förtunnad disk mellan L6-S1. Är det...
Svar
5
· Visningar
2 916
Senast: tuaphua
·
Hästvård Ni som provat flera olika sorter - märker ni någon skillnad i effekten och vilket är det bästa enligt er? Det skiljer ju en hel del i...
Svar
0
· Visningar
879
Senast: Lotus
·
Hästvård Jag har lite funderingar om den lilla hov spricka min häst har på en bakhov. Den kommer och går lite, ibland verkar den djupare, ibland...
Svar
0
· Visningar
782
Senast: caan
·
Hästvård Har en 4 årig häst som vrider sina bakben, inte mkt men man ser ändå en form av rörelsestörning. Hon har egentligen bra tryck i sina...
Svar
12
· Visningar
4 756
Senast: Litenvit
·
S
Hästvård Min åring har vart förkyld i 3 veckor nu. Det började med vit snor som har pendalt mellan vitt,grått och väldigt ljus gult. Hans...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: straumur
·
J
Hästvård hej, jag har ett varmblod på 12 år, som snart har hostat i 5 veckor, börjar bli trött på detta nu, för ca 5 veckor sedan fick han...
2
Svar
24
· Visningar
7 271
Senast: jennifer_1989
·
P
Hästvård Mitt frieser sto är helt mjällig i mankammen. Stora vita mjäll i den svarta pälsen. Hon har även kliat bort man, så har blivit stubbig...
Svar
9
· Visningar
2 316
Hästvård Jo mina två pojkar skall gå på lösdrift i vinter, ett varmblod och en d-ponnykorsning. Saken är den att de båda rullar sig minst en gång...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Finns det? Dvs ett multimineral foder med så låg Ca/P kvot som möjligt. Det är slut överallt, fick tag på en sista säck och två...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: wrangler
·
Hästvård Tittade på Agrias hemsida och jämförde olika raser. Om någon är nyfiken så kan jag redogöra lite vad som kom fram... Alla hästar...
Svar
13
· Visningar
1 924
Senast: Pelle30
·
S
Hästvård Hej allihop! Jag hörde en diskussion i mitt stall idag som jag blev lite nyfiken om vad som är rätt och fel. Jag hörde nämligen att...
2
Svar
23
· Visningar
2 765
Senast: kenneth
·
Hästvård Jag har ett sto med återkommande bekymmer med svullnad kring djupa böjsenan. Veterinär har tidigare sprutat henne en gång men eftersom...
Svar
3
· Visningar
1 386
Senast: ASKAPLASKA
·
Foder & Strö Har just nu två olika hö sorter som ges till min häst. Problemet är bara att båda två inte är några "tabellhö" och det är lite svårt att...
Svar
6
· Visningar
1 398
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Brukar mineralerna från samma åkrar skilja sig mycket från år till år eller brukar det hamna rätt likt?
Svar
0
· Visningar
668
Hästvård tråden kanske ligger helt fel här, men jag vet inte riktigt vart annars den ska... :) Kan man få hela hästen ren med bara...
Svar
7
· Visningar
1 176
Senast: Jois
·
Foder & Strö Finns de inga provpåsar när de gäller hästfoder? Hundfoder finns ju att få i mindre påsar för att man ska kunna testa. Men det kanske...
Svar
12
· Visningar
2 083
Senast: Ida_79
·
Foder & Strö Mellan tummen och pekfingret: hur många kilo hö motsvarar ett kilo lucern-pellets näringsmässigt?
Svar
15
· Visningar
6 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka