Hjälp min häst hostar!!!

Sv: Hjälp min häst hostar!!!

hej igen, nu ä d så att han hostar någon gång i bland men han har börjat snora igen. ska ringa vet på måndag och fråga om en Luftvägsundersökningar med videoendoskop, så dom kan kolla om det är något.. någon som gjort de???????????????????????? och vad d kan kosta???

Kollat två med endoskopi. Minns tyvärr inte vad det kostade, gjordes på klinik i samband med annat också. Ska se om jag kan hitta en faktura, men gissningsvis 1500 kr kanske?

Min förra ponny fick alltid under mars-april besvär med luftvägarna, hosta och tung andning. Gav henne ventipulmin på veterinärs beordran. Och ut med hästen så mkt som möjligt, sämre väder så på med täcke. Bara hon är ute.

Allt frid och fröjd men återkom alltid vid samma tid fram tills den dagen jag började klippa henne. Återkom aldrig mer då hon tydligen blev känslig pga fällningen. Lånade ut på foder och dom klippte aldrig henne och helt plötsligt slutade andningsbesvären även under den perioden hon bruka reagera. För mig är det ett mysterium hur det kan vända så. Men hästen blev bra iaf :)

Ni kan ju börja med att ta prover på blod och snuvan, för odling. Så ni vet vad som är fel?? Om ni inte får något bra svar, då kan man gå vidare. Tror du måste åka till klinik för såna luftvägsundersökningar.

hej igen alla...Idag har vi varit på klinik och dom gjorde ett halsprov, så jag får svaret på måndag!! ä så j**** spänd!!

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 498
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 199
Senast: Mia_R
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 411
Senast: alazzi
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka