Mugg av för mycket tvätt?

Sv: Mugg av för mycket tvätt?

som sagt. fukt ger fäste åt bakterier hundra ggr lättare än om det är torrt.

Tack så jättemycket för alla svar! Den hästen som själva diskussionen handlade om har inget hovskägg förresten, det glömde jag att nämna. :)

Eftersom vi i samma veva bytte stall och fick ordning på trivselfaktorn (mugg börjar i magen) tog det inte mer än en månad att läka ut skiten, men det var verkligen ingen dans att hålla honom torr om dagarna.

Det har jag aldrig hört innan.. Börjar mugg alltid från magproblem eller är det så att mugg kan vara orsakad av magproblem?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 682
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 188
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Hur ofta tvättar ni hästens ben och hovar nu när det är så lerigt i hagarna? Vi har uteboxar med stallgång klädd med vindnät och...
2
Svar
24
· Visningar
2 891
Senast: Lilla vän
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka