Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård På måndag inväntar jag svar på blodproverna om min shetlandsponny har diabetes. Mycket kortfattat. Hon fick kraftig fång förra året...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 574
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Bakgrundsfakta: Fri tillgång till vatten ur balja i hage, 20 l vattenhink i box, ingen storkonsument av saltsten, ej i träning, kissar...
Svar
16
· Visningar
2 460
Senast: Spaderdam
·
Hästvård Är detta naturpreparat (Dodson & Horrell) något att ha? Erfarenheter?
Svar
0
· Visningar
764
Hästvård Jag ser på forumet att det är mycket tjafs i år, mugg, rasp, skållor, hålväggar, rötor, fång och allt möjligt magiskt. Jag förstår...
Svar
10
· Visningar
1 518
Senast: Anna-KarinO
·
Foder & Strö Sitter och är orolig att det hö jag köpte idag är mögligt/dåligt, men är inte säker :( Jag hade inte tid att åka och hämta själv, så jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 339
Senast: skjona
·
Hästvård Hur gjorde man egentligen på vintern innan dagens snösulor uppfanns för att motverka styltbildning?
2
Svar
33
· Visningar
7 720
Senast: Cicci
·
Foder & Strö Är i hästköpartagen och väntar hem min nya stjärna i slutet av månaden förutsatt att han går igenom besiktningen. Nu har jag lite...
Svar
18
· Visningar
2 141
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Tycker jag läst igenom alla regnskålle/ringorms-trådar men hittar inte detta fenomen: I går upptäckte jag misstänkta regnskållor på...
Svar
2
· Visningar
1 458
Senast: MonteRose
·
Hästvård Det är väl inte farligt att min häst har ytterst lite regnskållor på sina bakre "smalben"? De går oftast att rykta bort, men finns det...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: lewellyn
·
T
Hästvård Hej alla glada :D Jag har nyligen börjat rida igen efter ett uppehåll på 3-4 år. Red aktivt från att jag var 4 till runt 12, nu är...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: lewellyn
·
M
Hästvård Hej! Undrar vad det kan vara för flytningar mitt 1-års sto har? Ser ut som ett sto kan göra när hon nyss blivit betäckt, dock är...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: ludda
·
Foder & Strö Om jag ger min häst 10 kg av vårt nya hö så får jag en kvot på 4,4. Om jag ger 0,5 kg kraft muskel får jag kvot 6. Något annat man kan...
2
Svar
26
· Visningar
1 789
Senast: clubman
·
Foder & Strö Hur stort energiöverskott krävs egentligen för att en häst ska bli tjock? Kan min normalfödda häst gå upp i vikt om han får 2 MJ...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: iNHALE
·
Hästvård Var på klinik i tisdags då jag oroade mig för senskada då hästen varit riktigt halt men hovis inte hittade någon böld. Han har varit...
Svar
3
· Visningar
1 444
Senast: Elin_B
·
Foder & Strö Står och väljer mellan tre olika hösilage. Har inte analysen framför mig, men i stora drag är det: 1, 9,9% socker /kg ts 29 smrp...
Svar
7
· Visningar
1 493
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Min häst har ju skadat sej och fått ett brännsår, men han har nog oxå i paniken sparkat på sej själv nedanför brännskadan med...
Svar
0
· Visningar
817
Hästvård Har en häst som är ohalt, pigg och helt i sin ordning förutom att en blodkärl nedanför knät "svullnar" efter arbete. Börjar under knät...
Svar
4
· Visningar
3 008
U
Foder & Strö Är osäker på om jag ger onödigt mycket kraftfoder till mitt ponnyföl... Hon är ca 1,5 år gammal och är i fint hull. Just nu får hon...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: Fille
·
Hästvård Hej! Jag är lite brydd ang. vet agerande vid ringorm. Står i ett stall med nio hästar och har under senaste månaderna haft diverse...
Svar
0
· Visningar
960
Senast: chaos
·
Foder & Strö Försöker göra foderstat åt min IR/Cushing ponny,men får hela tiden för mycket energi och för lite protein. Finns det något som man kan...
Svar
10
· Visningar
3 133
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka